Gå til innhold

Forventer dere å få beskjed om det når ungen har slått seg i hodet i løpet av barnehagedagen?

Anbefalte innlegg

Gutten min var i barnehagen idag og i ettermiddag sa han at han hadde vondt i hodet, og sa han hadde slått seg, viste meg med hånden. I bakhodet har han store blodutredelser og det er tydelig at han har fått en skikkelig smell. Har vært helt som vanlig i form men ofte kommet bort og ville at jeg skulle blåse..

Pleier spørre i barnehagen om hvordan dagen har vært og da sa de ingenting. Tror jeg skal etterspørre dette i morgen..Er det ikke vanlig å gi beskjed om sånt eller er jeg fryktelig hårsår..?

Fortsetter under...

Jo, det synes jeg absoulutt at man skal få beskjed om. Vil gjerne ha det selv, og synes det er en selvfølge at personalet forteller slikt. Men jeg vet jo selv hvor fort gjort det er å ikke få fortalt alt. Enten ved at man rett og slett glemmer det når det er feks mange som blir hentet samtidig, eller at man ikke har fått snakket med foreldrene.

Synes det er helt naturlig at du spør om dette i morgen. Det har jeg gjort hvis det har vært feks merker på barna jeg har lurt på.

Tja.

Er jo ikke sikkert barnet gjorde noe nummer ut av det når det skjedde da? Min unge kommer stadig hjem med blåmerker, men har aldri tenkt over det egentlig. Tror det er ganske vanlig. Du kan jo bare spørre i morgen om det vet hva som har skjedd? Kanskje de ikke tenkte over det når du hentet. :)

Klart du skal få beskjed! Hos oss må vi til og med skrive et skadeskjema ved støt mot hodet, som foreldrene får kopi på. Der står alt om hendelesforløp o.l.

Jeg blir å forvente å få slike beskjeder og har alltid gitt beskjed om det til andre foreldre når jeg jobbet som assistent i bhg. Men vet også om bhg som bevisst holder ting skjult som f.eks. at et barn falt på hodet ut av vognen sin for de hadde glemt å feste selene på han.

Generelt, ja.

Men jeg forventer ikke at barnehageansatte skal ha øynene på ungen absolutt hele dagen, og innser dermed at det er fullt mulig for ham å slå seg uten at de merker det - særlig om kul/blåmerke er under håret.

Annonse

Jeg syns ikke du er noe hårsår i det hele tatt. Det er alltid greit å vite slike ting.

Jeg selv får alltid beskjed når sønnen min har slått seg. Jeg som er moren hans, syns det alltid er greit å vite.

Jeg forventer å få en telefon hvis barnet mitt slår seg i hodet i barnehagen. Eller hvis han slår seg skikkelig andre steder, blir biti så det blør eller liknende. Den barnehagen han begynte i da han var 1 år var håpløs sånn. Der fikk jeg en slengkommentar en dag jeg var på vei ut av porten med gutten min om at vi kanskje burde sjekke om han hadde hjernerystelse for han hadde blitt dytta og slått hodet skikkelig i asfalten. Sånt blir jeg skuffa over altså. Det er faktisk det mest dyrebare jeg har det handler om. De som jobber i barnehage og ikke innehar nok omsorg for barna til å kontakte foreldrene i en skadesituasjon, bør finne seg noe annet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...