Gå til innhold

temperatur

marita*mamma*har fått jenta

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva temp det er vanlig og ha dersom en er gravid

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte deg på tråden min, men "limer inn" svaret her også!

Det er ikke en universaltemp det er snakk om, så den vil være annerledes hos deg en for eksempel hos meg. Det som er at etter eggløsning så stiger temperaturen MINST 0,2 grader (litt mer hos meg da) i forhold til den temperaturen du har fra mens og til eggløsninga. Er man gravid vil denne temperaturen holde seg høy lenge (mulig hele svangerskapet, men det er jeg litt usikker på). Dersom du ikke er gravid, synker tempen dagen før eller samme dag som tanta dukker opp. Så vil den holde seg lav frem til eggløsning igjen, så stiger den 0,2 grader eller mere etter eggløsning og holder seg slik til mensen kommer, evt fortsatt høyt dersom du er gravid osv....

Temperaturmåling er et meget pålitelig verktøy når det gjelder å finne ut om man har el, evt når man har el, og om man er gravid. Temping er faktisk mere pålitelig enn f.eks eltester...(eltester kan ikke si noe om egget faktisk har sluppet, tempen vil derimot ikke stige dersom egget ikke slapp). Grei måte å bli kjent med sin syklus =0)

Skrevet

ok min temp målte 37,37

pleier og ligge på ca 36,8

Skrevet

Ja OK. Høy temp lover jo bra det =0)

Når man temper er det viktig å tempe til same tid hver dag, akkurat når du våkner, FØR du står opp (og helst etter minst 3 timer sammenhengende søvn)! Dette for å få en så riktig temp som mulig.

Jeg har klokka på ring 5 min før jeg skal stå opp og dra på jobb, ca 0520 på morran. Har også klokka på ring til dette tidspunkt i helgene. Våkner tar tempen, og legger meg til å sove igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...