Gå til innhold

Utdrivingen tar plutselig en evighet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen har vært en stor glede og ganske ukomplisert fram til for et par dager siden. Babyen er 8 mnd og får ca 2 måltider fast føde om dagen, (fullammet i litt over 6 mnd), og får ellers die så ofte han vil. Men nå må han suge så lenge før melken kommer at han noen ganger blir så lei at han gir opp... Jeg hadde håpet å amme et år iallefall, men nå er jeg usikker på hvordan det skal gå. Noen ammehjelpere her, eller andre med erfaringer/råd #spmtegn#

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke ammehjelper, men kanskje du burde vurdere syntospray? Har litt samme problem etter at det har blitt mer mat (og mindre amming)

Skrevet

Hva er syntospray #spmtegn#

Skrevet

Det er viktig at du slapper av når du setter deg ned for å amme. Nå har du hatt et par dager der hvor utdrivningsrefleksen har kommet seint, det hjelper ikke på problemet, ofte kan problemet sitte i hodet, nå er du sikkert litt stressa når du setter deg ned for å amme - for du regner med at det går seint før melka okmmer? Du kan f.eks hjelpe til å stimulere utdrivningsrefleksen, stimulere den andre brystvorta ved å rulle/massere. Og puste godt ut og slappe av!

Syntocinon er en nesespray som du får på resept hos legen din. Du sprayer noen minutter før du ammer, det skal hjelpe melka å komme.

Skrevet

Kan nok stemme bra, for på natta når jeg er trøtt og avslappa kommer det mye raskere. Har vært litt stressa, og blir iallefall stressa når jeg blir redd for at ammingen skal gå mot slutten. #slappe av, tenke gode tanker, kose meg med amming#, takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...