Gå til innhold

har hs gjort meg urolig uten grunn?


mamsen og ML+litenimagen

Anbefalte innlegg

ser at det er mange som har skrevet opp vekt osv etter 3 mnd kontroll. jenta mi veide 3840gr ved fødsel, etter 6 uker 5220gr og 3 mnd 6050gr. fikk beskjed om at hun veide litt for lite og ikke fulgte kurven sin og at jeg muligens "slanket" henne litt uten å mene det. må innrømme at jeg ble len smule lei meg.

 

gir bare pupp, men etter dette har jeg for alvor begynt å tenke på litt tillegg på kvelden. hva ville dere gjort? er vektoppgangen for liten? hun er nå 61 cm lang og har vokst 11 cm siden fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun har jo lagt på seg over 130 gram i uken og er ikke liten så jeg ville ikke gitt tillegg. synes mange hs er kjappe med å anbefale flaske uten at det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira har ligget på 130 g og mindre, min HS sier det er helt greit, selv om kurven er litt flatet ut. Hun vokser mer i lengden er det jeg får som forklaring. Så lenge babyen er aktiv og trives er det ingen behov for tilskudd sier min HS hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en fin vektoppgang jeg:) Ikke la hs stresse for mye. Det viktigste er at ungen ikke blir dehydrert og at hun er opplagt og våken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - det var jo ingen hyggelig beskjed å få. Men sålenge hun virker fornøyd og har 5-6 våte bleier i døgnet burde det da være greit? 130 g pr uke er da innenfor "normalen" hvis jeg ikke husker feil.

 

Har du mulighet til å høre med noen andre? Vet ikke om man kan ringe ammepoliklinikker eller ammehjelpen om sånt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ungen er i godt humør og virker pigg, samt har nok våte bleier om dagen tror jeg at jeg ville drøyd å begynne med tillegg. 130 g pr uke er da ikke så lite!

Jeg hadde nå drøyd med å gi tillegg...mm er jo tross alt det aller beste.

Hvis du er bekymret så kan du jo prøve å legge til oftere å se om det hjelper på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vektoppgangen som datteren din har hatt er omtrent nøyaktig som min datter, hun veide like mye ved fødselen og 6050 gr på 3 måneders. Hun ble i tillegg målt til å være 2 cm lengre enn din datter, og har vokst 11 cm siden fødsel. Jeg har aldri fått noen signaler fra hs om at min datter legger for lite på seg. Jeg ser jo at hun ikke er noen michelin unge, men "lang og slank". Her går det bare i mm, og jeg har aldri vurdert mme. Jeg har heller aldri ammet på natten, noe hs er klar over og de har aldri bedt meg om å vekke henne for å få en større vektoppgang. Men siden babyen min sover hele natten og er av den spedbygde typen legger jeg henne til hver tredje time på dagtid uanvhengig av om hun gir uttrykk for sult.

Jeg syns virkelig at hs overdriver, og det virker som om de ikke skjønner hvor fortvilet vi mødre blir om det er mistanke om at barnet ikke legger nok på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for forståelse og masse gode svar. hun har alltid våte bleier og er en fryd å ha med å gjøre. bæsje gjør hun sjelden, ca 1 gang i uken, men har forstått at det normalt. ble bare så paff siden jeg trodde alt var normalt- noe det også er, ut i fra svarene deres:)

 

takk ladies;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...