Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 datteren min var 4.4 ved fødsel og gikk ned til 4.1 på sykehuset før hun begynte å gå opp igjen.. nå er hun 6 uker på fredag og veier 5.2 i dag.. har gått opp 275 g på 12 dager.. er det lite? har vært syk så gikk ikke så mye opp den perioden men er dette for lite for henne? er redd melken min ikke er fet nok eller at hun bare får i seg tørste melken..?
Hoppetussa Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Det er helt grei vektoppgang det, men kryper det under 100 gram i to-tre uker framover bør du kontakte helsesøster. Det er bedre å kontakte helsestasjonen en gang for mye enn en gang for lite om du er redd for vektoppgangen. Var du på 6-ukers-kontroll, og kommenterte ikke helsesøster vektoppgangen? Det viktigste er at du ammer ofte, helst hver andre til tredje time. Ellers ser du om hun får i seg nok næring ved at hun har 5-6 våte bleier i døgnet og har en grei allmenntilstand, ikke er kun sutrete eller slapp.
Hoppetussa Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Det er forøvrig fint om hun tømmer hele puppen også, for den første melka er "tørstedrikk", den siste melka er fløteskvetten.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 skal på 6 ukers på mandag.. var hos fysio i dag og tok en vekt på gøy.. håper det er grei oppgang for jeg har stresset med å få til denne ammingen og nå føler eg det går bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå