Deseando...♥ Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Noen her som tar folsyre? Hvor lenge har dere tatt det? Er det helt ufarlig aa ta det over lang tid? Hvilken sort? og hjelper det noe paa fruktbarheten i seg selv?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 hjelper nok ikke på fruktbarheten, men den er med på å minske risikoen for f.eks. ryggmargsbrokk o.l. det anbefales å begynne på folat når man begynner å prøve på å får barn og ut 1. trimester.. på apoteket får du hjelp til å finne ut hvilken sort du skal ta=) jeg tok ikke folat før jeg ble gravid men nå er jeg begynnt på multivitaminer som inneholder folat..
Serial mom Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Du bør ta folat fra den dagen du begynner å prøve,siden det tar litt tid for kroppen å bygge opp et viist nivå av folat... De sier du skal ha tatt det minst èn måned før du blir gravid,men det er jo litt vanskelig å time,siden man ikke vet når det klaffer. Selv har jeg tatt folat i over 2 år,og det er ikke farlig. Har vært gravid 3 ganger siden jeg starta,men har mista 2 ganger. Man skal ihvertfall ta folat de 3 første månedene av sv.skapet,men man kan fint fortsette videre i sv.skapet også,bare husk å sjekke med legen din først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå