Gå til innhold

Kan de få mat oftere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare femten dager og får mat etter vekt, han får 120 ml hver tredje time, men i perioder på døgnet reklamerer han mat oftere. Eks hver time-andre time på formiddagen for så å ha en lang soveperiode på 4 timer også spise normalt igjen.

Kan han få mat når han er sulten eller må man respektere tre timers regelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde villet gi han mat når han ba om det. Han er jo så liten, og da spiser de som regel oftere enn 3.timers mellomrom. Han regulerer dette selv, ikke tenk så mye på hvor mye han skal ha heller. Gi han hvor mye han vil ha så ofte han vil ha det. Det er mitt råd.

Skrevet

Lillegutt her har fått flaske siden fødselen. Jeg gir han når han vil ha mat. Begynte med hver andre time, nå hver fjerde (+/-). Det varierer når han vil ha mat. Hvis han er mye våken vil han ha oftere. Du kan også gi litt kokt vann innimellom måltidene.

Skrevet

Så det er ok å gi vann så tidlig?

Er mitt andre barn, men første flaskebarn og jeg finner jo ikke noe info om noenting, bare om amming og det hjelper meg jo ikke. Føler som om jeg famler i mørke mesteparten av tiden.

Takk for svar begge to, det er godt å vite at man iallefall kan få svar og hjelp her...

Da blir det vann og mat på etterspørsel!

Skrevet

Jeg synes det høres litt tidlig ut å begynne å gi vann nå. De har jo ikke noe behov for det, all væsken de trenger får de i melka de drikker.

Du kan lese litt info om flaskemating på www.flaskeposten.org. Flott side!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...