Gå til innhold

Andre som ikke får UL i uke 12?

Cilie with the testpipeboy ;)

Anbefalte innlegg

Jeg er nå straks 12 uker på vei etter en vellykket IVF.

Har hele tiden tenkt at vi ville ha en UL i uke 12 m/tanke på "den magiske grensen", men det kan vi visst bare glemme..

Har fått henvisning fra legen min til UL, men på Gynekologisk pol. i Haugesund så mener de at det er heeeelt unødvendig..

Ikke har jeg blødd og ikke har jeg mistet før, så får nok vente til uke 18-20 som alle andre..

Det var ikke derfor vi ønsket det, for å få spesialbehandlig, det var for å senke skuldrene en tanke og virkelig forstå at det er sant og at alt er som det skal være!! Er kjempelei meg, og sitter her og griner..

Noen andre som må vente til uke 18-20 før UL?

Fortsetter under...

Ta kontakt med de og si at du ikke føler deg trygg. Det er ikke bare det fysiske i denne prossesen, men det psykiske også!

Jeg fikk heller ikke ul. Var alt inne i systemet, men legen måtte likevell sende ny henvisning og styr. Dette gjaldt gyn på sykehuset.

Jeg orket ikke å måtte stå på og kreve det, så jeg tok kontakt med gyn som har utredet oss. Måtte betale noen kroner ekstra. Men det blir jo bare en liten del av en større sum.

Jeg fikk heller ingen 12 ukers kontroll gjennom sykehuset, men jeg tok saken i egne hender og gikk til gynekolog for å se babyen min. Jeg hadde mistet to ganger før, men fikk ingen "særbehandling" jeg heller. Men hvis du vil sjekke at det fortsatt er liv i magen og senke skuldrene litt, anbefaler jeg deg absolutt å bestille time til ultralyd selv.

Nå er jeg 20+0 og var på ordinær i forrige uke. En helt utrolig følelse!

Lykke til. :o)

Jeg ville også tatt saken i egne hender, og bestilt time privat. Er jo like bra, og man slipper alt styret med henvisninger osv - da går jo ukene fort.

I det offentlige tar de jo utgangspunkt i normalen - og erd et ikke spesielle medisinske behov som tilsier tidlig UL, så får du det nok ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...