Gå til innhold

Kvalm og uvel.. igjen...

Gjest

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli mektig bekrymret for den siste tiden..

Føler meg kvalm, svimmel og riktig så uvel. Og det finnes ingenting jeg kan gjøre for å få avlastning. Maten blir jeg dårlig av, hjelper ikke å ligge, for da blir jeg tett og får ikke puste..

Attpåtil får jeg skikkelig hjerteklapp ved kynnere.. og de kommer jo oftere nå.

- Har vært hos Jordmor og alle prøver er fine. Ørlitt protein i urinen, men lavt og fint blodtrykk og normalt Hb nivå.. Babyen vokser normalt, selv om jeg har begynt å gå ned i vekt igjen...

Men dette er da ikke normalt? Jeg klarer ikke spise uten å bli dårlig og jeg klarer ikke bevege meg uten å bli svimmel eller uvel...

Jeg vil ikke gå 4 uker til sånn...

Fortsetter under...

Uff da, dette er ikke noe moro. Synes du skal ta deg en tur til legen jeg, jordmor kan vel bare ta en del standardprøver mens legen kan gå litt mer grundig til verks. Du må jo få i deg mat, aldri har det vært så viktig som nå, både for deg og junior.

Håper du føler deg litt bedre snart, synes ikke du kan gå 4 uker i samme tilstand. Stor trøsteklem til deg!

Det hørtes veldig slitsomt ut!

Men det kan vel ikke skade å ta en tur til legen for å få sjekket mer?

Du kan jo ikke gå i 4 uker uten å få i deg noe særlig...Da vil det jo gå utover junior også.

Trøsteklem fra meg også, som ikke helt vet om jeg håper på å komme på treff i morgen eller ikke. Nå når jeg først har begynt å gå over, så kan jeg vel gå over en dag til...Klarer jo å kose meg i solen.

Uffda:( Jeg har hørt om andre som har blitt kvalme igjen på slutten av svangerskapet, men det du beskriver høres jo veldig slitsomt ut. Jeg håper det bare er forbigåede, men en liten tur til legen er nok ikke så dumt nei. Håper du føler deg bedre snart.

Stor trøsteklem til deg og lilleknøttet fra Sebastian & meg:)

Annonse

Æsj, dette høres ikke noe behagelig ut nei, jeg slet selv med kvalme oppkast på slutten (dvs når jeg var på overtid) Jeg ringte og snakket med føden og fikk komme dit, slik at jeg kunne få litt væske. Det kan være et alernativ hvis du ikke får i deg noe....

Men syns du skulle kontakte lege for å sjekke dette opp, så blir du litt roligere også. Vi bekymrerer oss jo for så mye når vi bærer på disse knøttene.

God bedring!

Håper vi ser deg i morgen!

Både jeg og Benedicte gleder oss masse til å hilse på knøttene som fortsatt er i magen og de som har funnet veien ut!

Tusen takk for all trøst.. Jeg skal ta en telefon til legen i morgen, for dette orker jeg rett og slett ikke..

Jeg vil gjerne kunne bruke mine siste 4 uker til å kose meg i solen, med venninner og med mannen min som akkurat nå føler at dette har vært de lengste 9 mnd han noensinne har levd..

Men det er vel bare som jordmor sier at dette er en av de tingene man må leve med når man skal ha barn.. Kjeeeempetrøst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...