Gå til innhold

Flaskebarn og flyturer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Er det noen som har vært ute og reist med fly med flaskebarn etter at de nye sikkerhetsreglene kom?

Går det greit å ta med termos med vann? Skal jo egentlig ha med minimalt med væske gjennom disse kontrollene... Og hvordan bør man ta med pulveret? Bruker doseringsbokser til vanlig, men tenker på at de kanskje ikke aksepterer dette siden de ikke vet hva pulveret kan vere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja dette lurer jeg å på.

Skrevet

Sjekk på osl.no, ser ut som om du kun kan ta med beholder med 100 ml væske i gjenomsiktig pose. Ang. pulveret så vet jeg dessverre ikke, men du finner kanskje svaret på samme siden.

Skrevet

Ville ha ringt å hørt med flyplassen eller selskapet om du kan få kokt vann innenfor sikkerhetskontrollen og hva du skal gjøre med pulveret.

Eller kanskje du får en spes disp for å ha med kokt vann inn, 100 ml er ikke nok til en flaske engang så da hadde det jo vært greit å ha andre muligheter.

Skrevet

Jeg skal ut å fly om en liten stund. Jeg tenkte å bare kjøpe med meg sånne ferdigblandete melkekatonger til flyturen. Så pakker jeg termosen og doserings boksen i bagasjen. Hørte at det var lov å ta med veske om bord på fly vist det var barnemat.

Skrevet

Hentet fra flaskeposten.org:

"Tilberedning på fly

Det nye regelverket om begrensninger på flytende væske i håndbagasjen på fly kom som et resultat av et terrorforsøk i London i august 2006. En terrorist prøvde da å smugle flytende sprengstoff inn i flyet, under påskudd av at det var morsmelkerstatning.

På spørsmål fra Flaskeposten i mars 2007 svarer Avinor at det er lov å ha med både termos med varmt vann, og kaldt kokt vann ombord på flyet. Dette er utstyr som er nødvendig for å tilberede MME på korrekt hygienisk måte. Det er imidlertid viktig at væsken oppbevares slik at det er enkelt å smake på innholdet dersom sikkerhetskontrollørene skulle ønske dette.

Ferdigblandet MME på pakker er også et alternativ på fly. Disse kan varmes i vannbad eller i mikrobølgeovn. Vær oppmerksom på at ikke alle flyselskaper har mikrobølge ovn og/eller varmt vann tilgjengelig på alle flyvninger. Ta kontakt med flyselskapet på forhånd og spør.

Ikke bruk én flaske til fler enn ett måltid. Ta med nok flasker til hele turen. Det er lurt å ta med pulver og flasker til flere måltider enn beregnet i tilfelle det skjer noe uforutsett."

Det er nok bare å ta med pulveret, det er vel mest flytende væske de må kontrollere, ved at du må smake på det. På de fleste fly kan du vel kjøpe en kopp te, så de nok kokt vann der slik at du kan bare ha med kaldt vann i tillegg!

Skrevet

Det er ikke anbefalt å bruke vannet de har på flyet i morsmelk erstatning. Dette vannet er ikke alltid like rent og blir oppbevart på store vanndunker som ikke vaskes så ofte. Dette har jeg lest et sted med husker ikke helt hvor....

Skrevet

Så lenge det er kokt bør det vel holde? Jenta mi er ganske stor nå, 8 mnd, så hun får vann fra springen. Skal tro det går bra!

Skrevet

Regner med jeg tar med en haug av bokser når jeg skal ut å fly. Nurket er da 4 mnd.

Snakket med reiseleder og hun sa de kunne varme det på flyet.

Ikke lett på flyturer lengre nei. En terrorist ødelegger for alle foreldre til flaskebarn:( Men han bryr seg nok lite om det.

Skrevet

Jeg har akkurat vært ute og flydd:) Kom hjem i går, har vært noen dager i London. Jeg ringte og spurte flyplassen hva jeg kunne ha med og svaret var: Alt du trenger til mat til babyen. (husk at det ikke gjelder kremer osv selv om det er til babyen) Vannet på flyet kan fint brukes til vannbad, men er ikke like varmt som kokt vann fra termos. Men ville ikke brukt dette i maten...

Da jeg gikk gjennom sikkerthets kontrollen på gardermoen ropte de "baby" og sjekket ikke innholdet i stelleveska i det hele tatt. jeg hadde glemt at jeg hadde med en sånn med sprit til å vaske hendene:)

Men ovn hadde de ikke på flyet, så ble vannbad. Termos er ikke noe problem å ta med seg. Den var tom (hadde nettop brukt den) da jeg gikk gjennom sikkerhetskontrollen på heathrow. Bare sa den var tom, men det så de sikkert på gjennomlysningen. Det er jo fullt mulig å få vann på en kafe eller noe innenfor sikkerhetskontrollen og:)

Jeg måtte smake på vannet jeg hadde til eline og to flasker med melk på heathrow, men ingen ting på gardermoen...

Og en ting utenom tema: Ta med paraplytrille, den kan du ta med helt til gaten! I alle fall på heathrow. Vet ikke hvordan det er på Gardermen, der tenkte jeg ikk på det en gang. Og ting tar tid, så vi hadde veldig trøtt jente på flyet...

Og be om a og c sete. Vindu og midtgang - ingen vil sitte i midten:) De er snille og setter deg sånn siden du har baby!

Lykke til:)

Skrevet

Jeg skal til seychellene, det tar et døgn å komme dit...

Skrevet

Også lurt på dette.. skal fra bergen til praha i slutten av juni (småtten er da ca fem mnd)

Skrevet

mammaen til eline og marie 82! der fikk jeg endelig gode svar på noe jeg har lurt på i flere uker! jeg og tuppa skal til spania om 2 uker...var skikkeli fortvila en stund visste ikke hva jeg skulle gjøre..men nå vet jeg =) hehe

Skrevet

så bra!!! Bare å spørre hvis det er noe mer:) hihi

Det gikk overraskende bra egentlig å fly med eline!

God tur!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...