mammut Skrevet 27. mars 2007 #1 Del Skrevet 27. mars 2007 Barnehagen vår har hatt brukerundersøkelse, og dessverre fikk ikke vår avdeling så bra resultat. En av assistentene, som jeg snakket med om dette i dag, var tydelig lei seg for det. Jeg hadde også svart på brukerundersøkelsen, og gitt flest firere, men lavere karakter på noen spørsmål (6 var høyeste score). Så jeg er ikke veldig misfornøyd, men heller ikke spesielt godt fornøyd. Nå var det slik at personalet var veldig interessert i å ha et møte med foreldrene for å få tips til hvordan de kunne gjøre det bedre. Problemet er bare at det jeg er (litt) misfornøyd med, er veldig vanskelig å ta opp, i hvert fall i plenum på et foreldremøte! Det går mest på at han som er ped. leder har - etter min mening - lett for å stresse seg opp når det skjer mye rundt ham (og det gjør det jo lett i en barnehage!). Han virker veldig stresset og opptrer veldig stresset, og får ikke gjort så mye mer enn å løpe rundt seg selv. Jeg synes det bidrar til en stresset atmosfære i hele avdelingen og at de mister noe av kontrollen og oversynet over barna (barna stikker av og løper rundt i gangene når de egentlig skal komme og kle på seg, etc etc). Jeg har absolutt den hele og fulle forståelse for at dette er en krevende jobb, og må også påpeke at jeg synes ped. leder er en god pedagog og har en flott filosofi når det gjelder barn. Det er bare at han må ha veldig ro på seg for å få gjennomført ting. Siden denne kritikken går litt mye på hvordan denne ped. lederen er som person, synes jeg det er veldig vanskelig å komme med kritikken, sælig i et møte, men egentlig også til ham personlig. For selv om jeg sier dette til ham, så vil jeg tro det er noe som er vanskelig for ham å rette på. Jeg er veldig fornøyd med de to assistentene på avdelingen. Derfor synes jeg det er synd at de skal bli lei seg fordi resultatet fra brukerundersøkelsen er dårlig - uten at jeg kan gi dem en tilbakemelding om at det ikke er de som er problemet (slik jeg ser det i allefall). Det sier sitt at ped. leder var sykemeldt i en lengre periode (med vikar), og da var alt helt bra. Burde jeg heller ta opp dette med styrer? Eller burde jeg rett og slett holde kjeft? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8782053-brukerunders%C3%B8kelse-i-barnehage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #2 Del Skrevet 27. mars 2007 Du burde iallefall ikke ta det opp i et plenumsmøte. dette må i tilfelle tas opp i møte med pedleder eller styrer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8782053-brukerunders%C3%B8kelse-i-barnehage/#findComment-8782123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krabbetrollet Skrevet 27. mars 2007 #3 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg hadde skrevet et langt svar til deg, men så brøt internett akkurat da jeg trykket lagre..... Kortversjonen kommer her: Selv om du ikke liker personligheten til ped.leder synes jeg ikke du skal ta det opp på et felles foreldremøte. Det kan bli svært vanskelig for han å møte den kritikken i plenum, og ganske "pinlig" for andre å høre på. Jeg synes heller ikke du skal sette assistentene "opp mot" ped.leder ved å si til dem at det er hannes feil at avd. er dårlig. Men du kan gjerne gi ros til assistenteer for ting de gjør bra... Hvis du synes personligheten til ped.leder er så ille at det går ut over barna og deres barnehagetilbud bør du snakke med styrer (eller ped.leder selv). Hvis ikke bør du finne en måte å komme med "positive" forslag som kan føre til at hverdagen i bhg blir bedre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8782053-brukerunders%C3%B8kelse-i-barnehage/#findComment-8789273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammut Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei, Takk for svar. Nei, det kunne aldri falle meg inn å ta det opp på et møte! Egentlig har jeg kommet til at jeg ikke tror det er lurt å ta det opp i det hele tatt, gitt at dette er en del av personligheten hans og derfor ikke noe han kan gjøre noe særlig med. Mange ville sikkert vært uenig med meg i det, men det har jeg i hvert fall bestemt meg for. Som du sier vil jeg heller forsøke å komme med positive forslag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8782053-brukerunders%C3%B8kelse-i-barnehage/#findComment-8792322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maud Skrevet 28. mars 2007 #5 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg synes jo det er rart at de ønsker å invitere til et felles foreldremøte. Dersom det var ting folk ønsket å ta opp i foreldremøter, hadde det vel kommet opp tidligere? Da synes jeg det er ryddigere å ta det i foreldresamtaler. Det er kanskje LITT enklere å ta det opp der. Man kan si mye uten å si det direkte. Du kan rose assistentene når du er fornøyd med dem og på den måte vise at det ikke alltid er slik at du er fornøyd. Det går også an å si at du var fornøyd med at avdelingen fungerte så bra selv om ped.leder var sykemeldt. Jeg synes nok kanskje det er litt unnfallende å ikke si noe om det du opplever som en svakhet. Det går an å spørre om hvilke rutiner de har i enkelte situasjoner og at du av og til har opplevd avdelingen som kaotisk uten å knytte det til ham som person. Jeg vil tippe at assistentene har observert det samme som deg og også synes det er vanskelig å si noe om det. For barna er det viktig at det blir satt lys på dette. Han kan nok ikke endre seg fundamentalt, men de kan innføre rutiner og strukturer som gjør problemet mindre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8782053-brukerunders%C3%B8kelse-i-barnehage/#findComment-8801776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå