Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jeg mistet da jeg var 10+0, og var i fin form til da. Eneste symptomer var stinnhet i mage og ømme pupper. Da jeg var til undersøkelse hos gynekolog etterpå, sa hun at det gjerne kunne være et tegn på at ikke alt var som det skulle med fosteret. Det er jeg ikke så glad for nå - nå er jeg gravid igjen (veldig glad for dét da ), og har om mulig enda mindre symptomer enn sist, føler jeg. Derfor er jeg litt nysgjerrig på hvordan graviditeten hos dere andre artet seg før dere hadde SA? (Jeg går ikke og engster meg altså, koser meg mest )
Mamma`n til verdens nydeligste Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Jeg har ikke hatt SA, men velger å svare deg alikevel... Jeg hadde en MA i februar, og hadde da ingen symptomer på graviditet. Vet at dette kan være et dårlig tegn, men det trenger absolutt ikke være det heller. Har en datter på 15 mnd. fra før, og hadde ikke en eneste plage i det svangerskapet heller de 6 første månedene. Var trøttere enn vanlig, men det var jeg når det endte i MA også. Noen er bare rett og slett heldige, så ikke ta sorgene på forskudd. Lykke til!!!!! :-)
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Jeg var veldig kvalm fra uke 6-7 til uke 11. Da begynte det å avta. Var også veldig øm i brystene denne tiden, men så gikk det også gradvis over. Jeg var på ul i uke 13 og de fant da ett dødt foster som hadde sluttet å utvikle seg i uke 7-8. Det hadde vært dødt en stund før ulèn, men jeg hadde likevel vært kvalm. Men symptomene ble gradvis svakere. Derfor; det trenger ikke ha noen sammenheng med mye symptomer og MA/SA heller. Lykke til, det går sikkert bra
MissMe*med*lillegutt Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Jeg hadde ømme bryster, ganske stikking/menslignende magesmerter i perioder, veldig kvalm og svimmel, nedsatt appetitt, gikk ned i vekt. Hadde hele tiden en følelse at noe var galt, og at jeg kom til å miste. Og det gjorde jeg desverre, i natt, i uke 6. Hadde også en MA i fjord, men da hadde jeg bare ømme bryster, økt appetitt og følte meg kjempe opplagt, så jeg ble helt overraska og knust når jeg fikk vite at fosteret var dødt, var da i uke 10. Håper graviditeten din går bra denne gangen, skal krysse fingrene for deg:) Send gjerne litt babystøv hitover:)
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 *drysse* ***+*++*+*****+++++******+*+*++*+***++**************+*++****+*+******+*+***********************+*+*+*+*++*++++*****+++***+*+*+************
Elise29 Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Mine graviditetssymptomer før jeg mistet var: veldig trøtt, unormalt sulten og tørst, frøs veldig mye og tisset mye... Tror ikke du skal bekymre deg for at du har lite symptomer. Det er nok bare forskjellig fra person til person. Lykke til denne gangen iallefall! Håper det går bra )
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Hun mente kanskje at det kunne være både graviditetssymtomer og ikke? Jeg hadde samme symtomer som deg i forrige svangerskap - og det gikk fint. Dessverre kom han for tidlig til verden og døde fra oss - men det hadde ingenting med svangerskapssymtomene tidlig å gjøre. Synes alle her beskriver vanlige svangerskapssymtomer. Det er jo faktisk en risiko for at det kan gå galt - og det kan være både noe galt med egget i utg pkt, noe som går galt i befruktningsøyeblikket og noe som går galt i utviklingen. Har forstått det slik at uke 7-8 er kritisk punkt ... ... Alle må bare håpe!
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Det er ingen sammenheng mellom minimale svangerskapssymptomer og sa/ma. Det stiller seg selvfølgelig allerledes om man er veldig plaget og plutselig er det slutt på plagene, men det vet jeg ikke noe om. Men man kan likegodt få et friskt barn uten symptomer som med symptomer og omvendt (sa/ma med mye symptomer)
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Mine graviditetssymptomer var at jeg fikk veldig ømme pupper, var kval og kastet opp, veldig trøtt og sliten, tisset mye, og hadde litt menslignende stikkinger i magen, dette mente legen var helt normale symptomer på at jeg var gravid, men desverre gikk det galt i uke 7:(
Klikk Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Hei Jeg har intrykk av at det er veldig forskjellig. Har hatt SA to ganger. Første gang hadde jeg ømme bryster og luft i magen. Var ikke kvalm. Hadde egentlig ikke aning om at jeg var gravid før jeg testet to uker over IKM til og med. Følte meg ikke gravid. Da mistet jeg i uke 9. Andre gang ble jeg kvalm 1 uke før IKM og skjønte at jeg var gravid. Hadde ikke så ømme bryster men mye luft i magen. Har hatt magesmerter og litt vondt i kkorsryggen begge gangene. Andre gangen mistet jeg så tidlig som i uke 6 da. Men jeg tror mye kan være både gravid symtomer som kan være helt normalt og de samme symtomene kan være et dårlig tegn men tror aldri en kan være sikker i forkant liksom. Eksempel stiking i korsryggen. Jeg fikk mistanke om at noe var galt. Fikk beskjed av legen om at det kunne være både normalt og tegn på SA. Vanskelig å si. Men synes du skal kose deg! Går som regel bra vet du
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 jeg har enten hatt veldig vondt, kraftige kramper og blødd mye, eller slik som forrige gang, ingen symptomer, tipp topp form, og merket ingenting før de så det på ultralyd. Utrolig fæl nyhet å få... håper det går bra denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå