Gå til innhold

Spørsmål til dere som er gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min første prøveperiode nå, og føler at jeg kjenner kroppen min dårlig etter mange års p-pille bruk. Er nå på dag 21 i syklusen, og har faktisk vært plaget med mensmurringer i over en uke, men spesielt de siste dagene har det blitt verre. Er nå også kvalm, ikke bare litt, men ganske mye. Kommer ikke symptomene litt tidlig hvis jeg allerede er gravid? Kan det bare være kroppen min som bare kødder med meg etter p-pille slutt? Hvordan kjentes dette for dere?

Vet ikke helt når jeg kan ha hatt eggløsning for jeg tenkte at syklusen min sikkert ikke ville være helt stabil til å begynne med så jeg visste ikke når jeg evt skulle begynne å teste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått tilbake mensen etter pilleslutt? Jeg var max uheldig og måtte vente i godt over ett år (ett år og tre måneder eller noe) før jeg kom tilbake til normal syklus (og selv da var den veldig ustabil). Det er selvfølgelig ikke normalt, men jeg tror det er vanlig at kroppen bruker litt tid på å stabilisere seg.

Men det skal sies at folk blir gravide rett etter pillestopp også, så alt er mulig! :)

Skrevet

Har kun hatt den blødningen jeg hadde like etter at jeg sluttet med p-piller. Håper bare det ikke tar like lang tid som det tok for deg før alt blir normalt (håper aller helst jeg er gravid nå, men føler det er for mye å håpe på...). Merket du at kroppen forandret seg etter at du sluttet med pillene? Mensmurringer og slikt?

Skrevet

Jeg ble faktisk veldig dårlig da jeg sluttet på p-piller, men det kan jo også være at du er gravid. Jeg vet om mange som har blitt gravide rett etter p-pilleslutt og som ble overrasket over at det gikk så fort. Jeg fikk ømme bryster og mensmurring bare dager etter el så du må nok bare vente en uke til og ta en test for å være sikker.

Lykke til...:)

Skrevet

jeg sluttet på pilla og ble gravid 2 mnd. senere......merka det kjempe tidlig fordi jeg ble kvalm og var svimmel og dårlig allerede 2 uker før forventet mens!

Kan jo hende at det er noe der, bare å teste det om TR ikke kommer;) Lykke til!

Skrevet

Ble gravid rett etter pilleslutt jeg.. Kvalmen begynte ca tre uker etter at jeg tok siste pilla.. Alle begynte å påstå at jeg var gravid da, men jeg trodde ikke på dem.. Gikk bare å ventet på mensen og fikk menssmerter som vanlig.. Dytta i meg en smertestillende, tok på et bind og gikk på jobb.. Regnet jo med at den kom da.. Da mensen ennå ikke var kommet tre dager etter dette testa jeg.. veldig positivt, og måtte bare innse at jeg faktisk var gravid.. er 11+5 nå, men har ikke helt gått opp for meg ennå, selv om jeg har jobb-forbud pga tung løfting og har hørt hjertelyden...

Eneste symptomene jeg har nå er vondt i puppene.. Kvalmen er borte, og bra er det, for er rimelig lei av å ligge på badet med hodet i do.. hehe

Nei dette ble veldig langt gitt.. Håper du tester positivt snart da :) skal ikke se bort fra at mens-smertene kommer.. men ikke sikkert mensen kommer uanset...

Skrevet

Jeg hadde gått på p-piller i over 10 år da jeg fant ut at det var på tide å prøve å bli gravid. Hadde hørt at man som regel måtte "streve" litt mer når man hadde gått på piller så lenge sammenhengende. Det gikk kun tre mnd fra min siste pille til testen lyste positiv mot meg :-)) Jeg hadde det på følelsen allerede samme dagen som jeg skulle hatt mensen. Det føltes nesten som litt luft i magen... og litt svake menssmerter, men ikke helt lik de jeg til vanlig brukte å ha. Sikkert innbildning, men testen ble tatt og den var i vært fall positiv. Tok ny test igjen etter et par dg bare for å være helt sikker. Har også hørt at en test kan vise feil.... greit å dobbelt sjekke tenkte jeg. Du kjenner kroppen din best selv... og jeg tror at vi jenter i enkelte tilfeller bare vet det hvis vi skulle ha blitt gravide. Jeg brukte hormonspiral no etter den fødselen, tok ut den i slutten av januar 07, og no er jeg allerede snart 6 uker på vei. Føles akkurat likedan ut denne gangen. Lykke til!!!

Skrevet

Hei igjen, Carrie! Kan ikke huske om kroppen forandret seg noe særlig. Det er en stund siden, og jeg hadde ikke planer om å bli gravid da (så la nok ikke merke til kroppen på samme måte).

Krysser fingrene for at den sitter! Men ikke bli skuffet om mensen bare kommer litt sent. Isåfall har du en god sjanse for å regne ut EL neste mnd:)

Skrevet

Hos meg tok det to mnd til kroppen stabiliserte seg og da var jeg også gravid:) jeg synes det var mye vondere å ha mensen også ble puppene utrolig ømme tre-fire dager før eggløsning. Bortsett fra det stabiliserte det seg heldigvis fort.

Skrevet

For meg tok det 9 måneder før kroppen var i gang igjen som normalt. Det var en veldig frustrerende tid med vanvittig mye som skjedde i magen hele tiden. Var veldig mye oppblåst og trodde jeg var gravid hele tiden. Kvalm også, særlig den siste uken før mensen. Kroppen strevde med å få i gang eggproduksjonen, og det må ha vært årsaken til alt maset. Fikk også masse kviser og i det hele tatt. Ugrei periode. Hadde gått på p-piller i 10-15 år, men ante ikke at det hadde så stor negativ innvirkning.

Skrevet

Jeg sluttet på pilla 9 september og 18 oktober satt spiren.... Så 10 november fant jeg ut at jeg var gravid, men jeg hadde sånn mensen murring og trodde egentlig at det var eggløsning....

Men det viste seg at jeg var gravid, og nå har jeg en fin kul på magen som bevis.... Er i dag 25+0 og gleder meg til ennå 15 uker har gått....

Lykke til da så får du si i fra om det viser seg at du er gravid.

Skrevet

jeg hadde gått på prevansjon i 12 år før vi skulle ha barn og syklusen min kom på dagen som den skulle og sluttet som den skulle .

ble gravid etter en mnd:)

er nå ni uker på vei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...