Gå til innhold

ETTERLYSNING: Smurfer, hvor er dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Knall vær! Deilig! Dumt vi ikke får benyttet oss av det!

Hos oss er vi, AM og jeg forkjøla og hoster om kapp. Skikkelig teit, altså! Det surkler i AM, men det høres ut som det er i halsen. Men hvis det ikke blir bedre til i morgen så ringer vi nok legen. Han hadde litt feber i dag morges. Midt på dagen 37,37 og nå på kvelden 37,7. Men det er jo kveld. Vi må nok bare følge med litt.

Vi må bare se hvordan det blir med torsdag. AM får middagen sin ca kl 11, så hvis det blir forskjøvet er det enda mer usikkert om vi kommer. Men det er jo såååååååå deilig ute! Utrolig vanskelig å kle på ham for tiden. I dag ble det soving inne. Først 30 min i vognbagen oppi lekegrinda, deretter ca 2 timer i senga til mamma og pappa.

Å, mannen min, skal ha noe web-møte-ting her i kveld så de blir sittende i ene enden av stua og jeg i andre med symaskinen. Nå skal det skje. Har vært litt uvanlig her siden AM har vært litt pjusk.

Så forresten deg, Anne, på vei hjem fra trilling i dag. Så varmt og godt ut! :-) Håper været holder seg. Men det er kaldt om natta og morgene. Så i avisa at brunsneglen ble nevnt. Har den kommet til østlandet?

Vel... vi snakkes plutselig igjen!

Annonse

Hei hei, vi er her vi!

Klokka elleve er i hvert fall klokka tolv etter Martines innebygde klokke! Tenker på trilletidspunktet.. Hehe, her er det legging i åtte-tida for tida... Men så sover hun til halv sju/sju om morran da.. MEN vi trøbler fortsatt med grøten, enkelte dager er det full nekt! Andre dager går det greit.. Skjønner meg ikke på den ungen.. :)

Jeg har nesten ikke vært ute de dagene det har vært fint nå, jeg er mye plaget med svimmelanfall om dagen. Siden fredag har jeg fått det flere ganger daglig. Og da er det best å være hjemme, synes jeg... *Kjipern*

Men hvis ting virker som det skal på torsdag vil jeg prøve å være med på trilletur. Om det er i byen da... ?? Jeg synes det er mer koselig å gå i/utenfor sentrum- og ikke inni Lurdalen..

Jeg får forresten IKKE det fot-trekket jeg har bestilt til vogna da.. DrittMutsy!! En fabrikk i Holland som ikke klarer å levere noe som helst, virker det som!! *Litt irritert*

Ja, ja, da sparte vi de pengene, og får bruke pledd el.l i steden.

Ferieplanene våres i år: Beise leiligheten og sette opp gjerde rundt plenen. (Kan du tenke deg en mer stusselig ferie??) :( :(

Ingen trilling på meg i Lurdalen ;0)

Er jeg tilfeldigvis i byen imårra og dere skal trille der hiver jeg meg på.

Men jeg har en masse å gjøre før vi reiser på påskeferie- må ha ting istrekk her hjemme før vi reiser, hater å kommer hjem til rot.

Helluuu..

Håper jeg kommer meg en tur til byen i morra, og kan trille med dere. Men jeg er som Florry, jeg vil ha en ren og pen leilighet å komme hjem til etter påskeferie..

Det beste er å gjøre ting i huset mens veslesnupp sover, og da er det litt dumt å bruke hele formiddagen i byen.. Så vi får se..

I dag ringte jeg til helsest. i min store fortvilelse over å ikke få i frøkna grøt.. Det er reine marerittet, orker ikke å krangle med henne for å få a til å spise :( Så nå gir vi opp grøten for en stund. Har prøvd fem forskjellige typer, har prøvd å ha henne i vippestol/ tripp-trapp/ på fanget/ i sofaen, foran tv'n, under babygym'en, med fruktpuré, med malt, tynn grøt, tykk grøt, varm grøt og kald grøt, ja- jeg aner ikke hva jeg ikke har prøvd. Hun kniper igjen munnen for harde livet og blir virkelig sur på meg... Og de gangene hun har spist, har hun aldri spist mer enn en måleskje grøtpulver (25ml). Ingen vanlig porsjon, med andre ord. Jeg er virkelig DRITTLEI av å lage grøt, få grøt klint utover alt, vaske grøt, kaste grøt og kjøpe nye typer... Føler meg på en måte misslykka når jeg ikke "klarer" å gi henne grøt. :( Oi, ble litt mye om grøt dette (som sikkert ikke er så interessant for dere) men det var deilig å få det ut! Sånn!

Kanskje vi sees?

Åhhh, grøtproblemet kjenner jeg virkelig igjen! Tobias var akkurat sånn du beskriver. Ville IKKE ha grøt. Så vi begynte med brød i steden. Det ville han ha litt av i alle fall, også ble det ikke så mye gris heller. Han spiste grøt igjen da han var 8-9 mnd, da prøvde vi grøt med litt tyggemotstand. Tror han rett og slett ikke likte konsistensen på grøten. (Var samme med middag, ville ha klomper i middagen, hehe).

Håper det ordner seg snart, vet hvor frustrerende det kan være.

Trilling: Kanskje jeg møter opp i dag. Selv om huset skriker etter å få litt pleie og omtanke før påska.

Var i bakken for en uke siden, datt og slo halebeinet kraftig. Har enda litt vondt, så burde egentlig ta det litt med ro. Og jeg som hadde begynt å trene litt pilates, sukk, det er jo helt umulig å trene med vondt halebein.

Trening: Jeg leste at man ikke skal trene magemusklene når det er mer enn 1 cm "åpning" mellom magemusklene. Jeg sjekket for noen dager siden, da var det kanskje to cm åpning. Er ikke det litt rart at magemusklene ikke har lukket seg enda, er jo 4,5 mnd siden fødsel?!

Legen sa til meg at jeg kunne begynne å trene magen når jeg hadde kontroll over bekkenbunnen igjen, hun sa ingenting om at jeg måtte sjekke magen. Så vet dere hva som er riktig?

Er forresten "tett" nederst på magen, fra navlen og litt opp er magemusklene ikke helt sammen enda.

hei og hå!

Byturen min er unnagjort idag så da drar jeg ikke til byen en tur til...

Nå skal det vaskes!! (prøver å være optimistisk!!) Øystein skulle lissom hjelpe til igår, men det ble bare LISSOM ja!

Blir spennende å se hvordan huset blir etter påsken- da skal jeg jo jobbe i tre uker og kommer ikke til å løfte EN finger (akkurat som han gjør nå).

Grøt: Vil de ikke ha, så glem det. Blir bare værre med truging.. Skulle du prøve med banan el no el? hmmm, men er frustrerende ja- Kine var akkurat sånn..men IKKE Kristine!! Hun veier nå 8,7 kg og er 70 cm lang (5 mnd kontroll). Kine var 1 år og 3 mnd da hun veide det samme (og var 75 cm). Hun spiser ikke så voldsomt men er voldsomt lat- skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få henne til å bevege seg litt mer..

Nei, nå hiver jeg meg over støvkosten, og så er det PÅSKE!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...