Gå til innhold

Tenner allerede?????


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Stakars mini har de siste dagene (uka) gnidd seg veldig i munnen og gnager på alt hun kommer over. I tillegg "spytter" hun veldig om dagen når hun holder på. Hun har lenge hatt hele hånden i munnen men det har vært mer når hun leiter etter tommelen :-)

 

De siste nettene har hun også vært vanskligere å legge, mer urolig og tar lengre tid før hun sovner. I går kveld toppet det seg skikkelig når hun plutselig begynner å hylgråte i senga. Holdt på i 30 min i strekk.... HYLSKREIK rimelig utrøstelig. Gubben ble beordret til å finne en babybok og under tann-avsnittet sto det at det kunne hjelpe med å gni på gommen. Hender ble vasket og jeg gnei i vei. Dette roet henne faktisk litt. Etter 30 min sovnet hun utslitt og sov som vanlig. Stakars liten

 

Kan det være tenner?? Jeg fikk ikke tenner før jeg var 8 mnd men gubben fikk første tanna når han var 4 mnd (takk for barnebøker! :-))

 

Vil det hjelpe med det man kan kjøpe på apoteket? Andre triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det middelet man får å apoteket er kjempebra... har ikke brukt det på henning da, men jobber i bhg, og der ble det flittig brukt.. spes før måltid eller legging :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn har guttn her holdt på siden han var 2mnd,i den siste uka har han begynt å hylgråte til puppen flere ganger.men fortsatt ingen tann å se.

var på apoteket å kjøpte dentinox,men det ser ikke ut som d hjelper:(smaker forferdeli av d å.......har hørt andre si at d kan ta laang tid ført d enda kommer noen tann.får bare smøre meg med tålmodighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er gutten min også. Sikler masse, men ser ikke noe tenner ennå, HELDIGVIS! Har ikke prøvd å gni på gummene hans. Han putter smikken sin (gulper hele tiden) i munnen og gnager på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask har holdt på sånn i snart 2 uker, men ingen tenner å se.... jeg fikk min første tann gansje sent (9mnd) og gubben fikk da han var 7mnd.. så tviler på at det er tennene.. men man vet jo aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er litt tidlig jeg også.. men siden gubben bare var 4 mnd når første tannen kom... aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYE sikling og gnuing her oxo, har kjøpt Dentinox, men ikke prøvd d enda. Så lenge hun ikke virker mer plaga av det, vil jeg ikke smøre noe på. Eldstemann fikk tenner når han var 8 mnd, d var kjekt mht amminga. Har hørt at jentene er noe tidligere ute ofte, så vi får se. Ingen tann å se enda i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har fått opp en liten tann. synes ikke dentinox hjelper no særlig. prøvde den på meg selv og. såvidt den bedøver litt i noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida har også spist på hånden sin og alt hun finner og sikler enormt mye lenge nå. Men har ikke merket noe til tenner og ikke at det plager henne. Har hørt man skal dunke forsiktig med teskje for da hører man om det er noe på gang. Jeg hørte ikke noe ihvertfall. Men blir spennende å se. Mannen min fikk sin første tann da han var 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...