Siri70 Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Sitter her med en kopp kaffe. Skal seint på jobb i dag og har tenkt å gå i de nydelige vårværet. Jeg har en jobb jeg trives med, to fine jenter og en god mann. Tenkte inntil ganske nylig at livet var bra som det var. At to barn var passe, at jeg var gått inn i en fase av livet hvor det var viktig for meg å jobbe, ta litt videreutdanning, og absolutt ikke være hjemme. Hvis noen spurte om vi hadde lyst på en til, svarte jeg nei. Og hvis jeg prøvde å forestille meg situasjonen med baby i huset, så jeg bare såre brystvorter og nattevåk. Og mannen min hadde det omtrent på samme måten. (ikke med like nært forhold til såre brystvorter, riktignok...) Men så... Noe har skjedd, for nå er det ingen ting jeg ønsker meg mer enn at det må feste seg en liten spire. Nå er det kosen jeg ser. Jeg tenker på hvor deilig det skal bli å være hjemme en stund igjen, gå med barnevogn i vårsola, hvor flott det vil bli å kunne gi de "store" jentene en liten bror eller søster. Jobben, som jeg liker så godt, har jeg plutselig problemer med å motivere meg for. Er mer opptatt av å legge planer for tilbygg på huset så vi kan få plass til et soverom til... Det er merkelig hvor dypt dette ønsket om barn sitter, og hvordan det liksom presser seg fram. -Og da jeg plutselig var klar, så var sannelig mannen klar, han og... Rare greier. Så vet vil jo aldri, da, hvor langt til dette vil ta. Om det i det hele tatt vil gå. Ser det er mange her inne som strever, og jeg strevde selv da vi skulle ha nr. 1. Så vi tar ingen ting for gitt. Men selvom det er slitsomt å være prøver i lengden, så gleder jeg meg til å leve med spenningen igjen. Må vente litt til, dessverre, men 17. april er spiralen ute. Og da kan det jo bli barnevogn i solskinnet neste vår... Håper det, både for meg selv og alle dere andre!
skifer Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Får håpe det går kjapt når dere først setter igang da.. Savner den forventningen og spenningen jeg følte i begynnelsen.. Er godt det kommer nye til her inne,trenger et friskt pust i form av ferske forventninger. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Lykke til, og håper det ikke tar lang tid før spiren sitter. :-)
Dotten Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 He, he. Rart hvordan man plutselig omprioriterer hele livet sitt Lykke til, og håper en liten spire sitter om ikke lenge
moni-65-mamma til 6:-) Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Ja, det er helt merkelig hvordan en over natten plutselig er klar for å bli foreldre igjen. De to siste gangene har jeg pustet ut etter fødselen og sagt at nå er det slutt!! Men jammen sitter jeg ikke her nå og har et brennende ønske om en baby igjen.:-).... Da avgjørelsen var tatt om å prøve igjen, lovte vi hverandre å ha et avslappet forhold til det, det viser seg å være supervanskelig!!!!!! Fokuset er skarpt rettet mot EL, neste ikm og hele pakka... Vi får bruke våren godt og kose oss med at det går mot sommer. det er da det spirer og gror, ikke sant?? Lykke til!!
evigoptimist Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Håper på en spirende vår for oss alle sammen!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå