Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på en ting...

Gynekologen min sa at viss jeg ble gravid igjen, ville hun gi meg noen stikkpiller fra uke 6 til uke 12 i tilfelle det var det gule legemet som sviktet under denne graviditeten.

Er det noen som vet noe om dette? Kan det være Crinone hun mener?

Er de i stikkpilleform?

Mange spørsmål... Håper noen kan svare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crinone er en vaginalgel,de kommer i en slags avlange kapseler med lang "tut",settes i skjeden og klemmer på puten bak så det tømmes inn i skjeden.

Kan jo være det hun mente selv om det ikke er piller akkurat,det er ihvertfall progesterontilskudd,så høres jo logisk ut,har gått på det selv.

Skrevet

Hei Smugs-

tror at man kan bruke Progestan stikkpiller i stedet for Crinone vag. gel- kanskje det er det legen din mener?

Har lest litt inne på ass. befr.sidene- mener å huske at de bruker enten Crinone eller Progestan i forb. med ivf.

Du kan jo evt stille spørsmålet til "proffene" på ass. befr. sidene ?

Jeg har selv brukt Crinone i lange perioder, både som prøver etter EL og i mine siste svangerskap (som jo dessverre ikke gikk så bra ).

Leste inne på ass.befr. at noen hadde færre bivirkninger (som trøtthet, ømme bryster etc) med Progestan- men dette er jo veldig individuelt.

Skrevet

Hei Smugs.

Crinone-gel og progestan kapsler er det som blir gitt av progesteron-støtte ved ivf behandling.Selv har jeg prøvd crinone gel,og synes den er veldig grei,fordi jeg følte den veldig hygienisk om du skjønner.I og med at den har innføringshylsen...

Men vet også at enkelte har fått pregnyl (hcg-støtte) i samme tidsrom i tillegg til crinone.Dette hadde kanskje også vært noe for deg smugs?Denne hcg støtten blir da git for å "overbevise" kroppen om at den er gravid og derfor ikke støte fra seg et evt.foster.

Håper det går greit med deg smugs,godt å se at du klarer tenke fremover.

Klem fra

Skrevet

Tusen takk for svar jenter. Har lest litt om preparatene på felleskatalogen.no.

Takk for tipset om pregnyl vilsågjerne. Skal huske å spørre om dette også, når jeg blir gravid igjen (har bestemt meg for å skrive `når` og ikke `viss`, for nå skal optimismen få råde ;)

Håper det går bra med deg også vilsågjerne. Har jo smuglest for å følge med på hvordan det går med deg, og ble oppriktig lei meg da jeg leste at det ikke gikk så bra med dette første uttaket. Flott at du også greier å se fremover og sikter mot en ny omgang. Føler på hele meg at du skal greie dette!

Klem

Skrevet

Hei igjen smugs :o)

Det er godt vi snakker om "når" og ikke "hvis".

Vi skal høste frukter av en fin vår og en ubrukt sommer smugs.

Når man har vært i kjelleren,og henta seg inn,så er det positiv tankekraft som gjelder.Takker for gode ønsker fra deg,og støtter din teori om at "dette skal vi greie !".

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...