Gå til innhold

nUmsA


MM med spire

Anbefalte innlegg

Er det veldig vanlig dette??? Leste og sjekka siden i går... og det var som å lese om henning. ligger også som en C/banan, lignet veldig på bildene som de hadde, som om hodet er litt skjevt festet nesten... gulper mye, vanskelig å finne roen... osv...

Men hvordan finner man ut om det er KISS eller bare er en "vanlig" skjevhet som går seg til av seg selv???? Må man til manuellterapeut eller kan fastlegen se det??? Nærmeste manuell terap er nemlig 2 timer unna....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig, men helt nytt i Norge. De fleste helsestasjoner tror ikke noe på det, heller ikke de fleste leger.

Du må nok til manuell terapeut, norske leger har ikke noen særlig kunnskap om det. Martine lå også i bananform og ville bare snu hodet til ene siden, og gråt hvis det var mye folk og mye hun ville se på, fordi hun hadde lyst å snu hodet, men fikk det ikke til.

En av de tingene han manuelle terapeuten gjorde var å legge henne på hardt gulv, og fange oppmerksomheten hennes, for så å krype rundt henne for å se om hun snudde hodet, eller om hun juksa og bare rulla på øynene. Hun juksa me hofta, slik at hun slapp å røre nakken. Du kan jo se hva du syns Henning gjør?

Men anbefaler deg å ta den lange turen allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg burde gjøre det... dess mere jeg leste, og iallefall så på bildene.... skremmende likt...

Tror deg når du sier at HS ikke prater om det, for jeg nevnte det på 6 ukers kontollen, men hun bare ristet på hodet og sa at det gikk seg til... men det har det ikke gjort... synes det bare blir mere tydelig egentlig... skal på 3 mnd kontroll i morgen, skal nevne det en gang til, og høre hva de sier...

Ellers får jeg ta turen... er jo virkelig verdt det, om det er det... Blir det bomtur så har vi iallefall fått en shoppingtur :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..sniker meg inn her jeg. Lurer på hvor mye behandling jenta di trengte jeg nUmsA*5.12.06*

Og etter hvor mye beh så du bedring i bevegeligheten? Ingrid kan ennå ikke gripe ordentlig etter leker (hun blir 4 mnd i morgen), og ikke rulle. Er helt lik som noen av bildene ("pil og bue" stilling, bakovervendt nakke og flat i hue)

 

Jeg har bestilt time til manuellterapaut i tønsberg, håper han er flink =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma mia

 

Hs sa til meg at hun bare hadde favorittside. Men jeg så jo på henne at hun ikke turte snu seg. Gråt hver gang jeg kom borti nakken.

Tror ikke du kommer noen vei med helsestasjonen. Jeg prøver ennå å fortelle min hs at jeg går til behandling og at det faktisk hjelper. Hun bare overser det og fortsetter på noe annet. Så jeg har egentlig gitt opp hele hs. Shoppingtur er jo ikke bomtur det heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Beibi82

 

Vi har vært hos manuell terapeut 3 ganger nå. Vi så en klaaar forskjell etter første gang. Jeg begynte å skrattle når jeg så at hun lå og sov med hodet andre veien. Hadde jo aldri sett det før:)

Martine har blitt litt skjev nedover ryggen også pga KISS. Så det er det som gjenstår å fikse opp i nå.Har blitt veldig mye bedre heldigvis.

Før bare slo hun etter lekene, men nå griper hun rundt dem, og vrir hodet i alle retninger for å se. Og hun synes det er mye kjekkere å ligge på magen nå, det likte hun IKKE før.Martine ruller heller ikke enda da.

Det går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...