Gå til innhold

Juni: Nå trenger vi råd...


hAndy

Anbefalte innlegg

Vi fikk ikke barnehage plass til Andreas. EGentlig gjorde det ingen verdens ting, fordi jeg synes det er litt tidlig at han skal begynne når han er knappe 11 mnd. Det ville sikkkert gått bare bra, men morsinstinktet i meg vil ha han hjemme lell:)

 

Men, hva i huleste skal vi leve av?? Noen som har peiling på arb.ledigtrygd.?? Måtte si opp jobben min i går. ( pga avslag på bh- plass)Permen min er ferdig 15 .April. Sambo skal ta pappapermen sin i sommer..

 

Må jo leve på sambos inntekt, noe som vi forsåvidt har gjort hele dette året- da det jammen ikke er gratis å være mamma, ikke spess luksuriøst heller. Knappe 9000.- i mnd. Huff..

 

Satser på at dere med som skal være hjemme til August har noen råd og tips??? Og resten av dere selvfølgeli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

 

Når du "frivillig" sier opp jobben din tror jeg du må vente på arbeidsledighetstrygden i 3 mnd ??? Er ikke sikker, sjekk med trugdekontoret.

 

Men fra Andreas er 13 mnd vil du få kontantstøtte på 3303 i mnd.

 

Men du vet at du har rett på et år til permisjon, ulønnet da , men alikevel....

 

Ellers så er arb. trydga ikke mer enn 66 % av lønna di og den forutsetter at du har mulighet til barnepass.Dvs at det går fint noen mnd, men så "risikerer" du å bli kalt inn til samtler,kurs osv.

 

Men, skal du bare være hjemme til August ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å studere til høsten... og håper derfor at vi får barnehageplass da. Ellers får jeg bare legge alle fremidsplaner på hylla. Også derfor jeg ikke søkte om et år perm fra jobben...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har sagt opp jobben din selv så får du 8ukers karantene av nav.

Blir du hjemme etter han har blitt et år så får du jo kontantstøtte da,men skjønner at det blir slitsomt fram til det.Vær forsiktige med pengene til du får arb ledighetstrygd og kontanstsøtta.Du skal se det ordner seg,Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, muselusa:)

 

Får håpe det ordner seg, ja. Snakket nettop med Nav. Og siden jeg har vært i mamma perm er det ikke sikkert at jeg fikk karantene. Måtte bare melde med som arbeidsøker etter påske.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sa du opp jobben? Du har jo rett og krav på permisjon (uten lønn da) lenger i forbindelse med barn.

 

Her får vi nok ganske sikkert ikke bhg.plass (Oslo), og en løsning er at jeg går ned i prosent stilling. Dette er også noe man har rett til hvis man har behov for det, og kan gå tilbake til 100% etter et år, tror jeg det er.

 

Håper det ordner seg på et vis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Permisjonen min er ferdig i mai, men jeg skal ikke begynne å jobbe igjen før evt august.. Har så lyst på fri i hele sommer. Vi har regnet ut at vi skal klare det. Sambo tjener ganske greit, pluss at vi har leieboere som vi får inn en del penger av. Jeg skal søke om arbeidsledighetstrygt i mai, så håper jeg kan få litt hvertfall. Driver å kikker etter jobber jeg kan søke på, men det er ikke det stpre utvalget for tida egentlig. Hadde et vikariat på ØNH frem til jeg gikk ut i permisjon.

 

Du får prøve å spare litt penger nå, sånn at du har litt å rutte med i sommer. Det ornder seg som regel alltid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...