Gå til innhold

Er smokk alltid negativt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier at bruk av smokk før riktig sugeteknikk er etablert gjør at babyen ikke klarer å suge riktig fra puppen. Jeg syntes ikke gutten min tok puppen skikkelig før han fikk smokk jeg. Kan det være tilfellet? Andre som har opplevd at smokkbruk hjalp til med ammingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen regel uten unntak, fint at det hjalp for dere! Da kan det jo være at ammingen var "vel etablert" allikevel? Undersøkelser viser imidlertid at det store flertallet av dem som begynner med smokk "tidlig", slutter å amme tidlig også - derfor anbefales det å vente.

Skrevet

Som Hoppetussa sier, ingen regel uten unntak. Vi begynte nok for tidlig med smokk egentlig, han var bare fire dager gammel. (Da syntes jeg amminga var godt i gang, men ser jo i etterkant at vi hadde jo bare vært "godt i gang" et par dager. Så vi venter nok litt lenger med en evt nestemann vil jeg tro, for sikkerhets skyld)

Men han tok smokken på første forsøk, tok flaske på første forsøk noen uker senere, og ble aldri sugeforvirra. Hadde nok bare et veldig sterkt sugebehov :-)

Og ammes fortsatt minst 3 ganger om dagen (14,5 måned gammel nå), er en ordentlig puppegutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...