Gå til innhold

Hva skal barnet deres hete:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom det blir jente: Siv - Anita. Visst det blir gutt er vi litt usikker. Kanskje Sander - Olai eller noe. Skal hvertfall starte på s og ha dobbelt navn.

Vi har tre barn fra før som alle starter på s og har dobbelt navn.

De heter Stine - Beate, Snorre - Mikal og Sandra - Kristin.

Annonse

Lenge før babyen ble unnfanget men bare påtenkt har det vært Jens Christian. Da får han siste navnet oppkalt etter pappan sin. Synes det er litt koselig da....Synne er kjempefint jentenavn...Men er skråsikker på at det blir gutt....Rart, siden jeg har 3 jenter fra før......Vi får se.....

Jentenavnet er bænkers. Vi har det fra sist, for da fikk vi gutt. Emma hvis det blir jente. Gutten vår heter Christian. Hvis vi får gutt er det værre. Men vi har vært innom Martin, Aleksander og Erik. Er vanskelig med navn, men vi vil gjerne ha noe "vanlig".

Finnes så mange fine navn!! Men umulig å finne det riktige! Vil helst ikke ha et navn som er i en sang el i de typiske barnebøkene. Vil ikke ha et navn som de kan bli mobbet for, og ikke et som alle heter heller!! Det må ikke være for enkelt men heller ikke for sofistikert. I tillegg må jo kjæresten min og ha et ord m i spillet og vi er ikke enig!!!.......kjempe vanskelig, glad jeg har 33 uker på meg:)(på oss...)

Jeg synes egentlig det er litt tidlig for meg å tenke på det (er i 10. uke), men det er rart med det; jeg tenker på det likevel :)

Jeg synes Anna eller Leah er fint som jentenavn, og Jonas elle Lukas som guttenavn.

Før jeg ble gravid hadde jeg egentlig bestemt meg for Ea som jentenavn, men er blitt litt usikker.

Annonse

Emma er navn som er blitt veldig populært, har vel toppet navnestatistikken i noen år alt.

Jeg synes Emma er et fint navn, føler ikke at det er gammeldags.

Hvis du går inn på ssb.no finner du navnestatistikker og kan se hvor mange som har fått navnet hvert år osv. (Ligger alfabetisk....)

Synes personlig at det er veldig vanskelig å bestemme seg så tidlig, har en lang liste over jentenavn, men guttenavn er vanskelig. Ofte har jeg hørt at man har bestemt seg for navn, men når barnet kommer så passer det liksom ikke?????

Bra vi har god tid :-)

Hei.

Jeg har veldig lyst på Jonathan om det blir gutt, men samboer har lyst på Lukas. Ikke ille det heller da.

Jentenavn er vanskelig synes jeg. Liker Emma godt, med det begynner å bli litt oppbrukt. Mange som heter det.

Synes Emine var litt tøft da, det har jeg aldri hørt før.

Ellers liker jeg kanskje Tomine.

Ikke lett dette med navn, bra det er lenge til vi må bestemme oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...