Gå til innhold

Hvilken lege har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært innlagt på sykehuset i 6 dager har jeg og lille Mari blitt utskrevet i dag. Hun ble lagt i strekk onsdag 21/3 pga hd.

Flere leger/helsesøstre/sykepleiere har tidligere sett på henne, og alle har sagt at hun har hoftefeil. De har også fått en lege som er spesialist på hofter til å se på henne. Det var han som sa Mari måtte legges i strekk, for etterpå få gips på.

I dag kom det en annen spesialist som sa at han syns hun hadde ok hofter, og at røntgenbildene som ble tatt heller ikke var noe ille.

Så nå sitter vi hjemme, og er glad for resultatet. Men VELDIG forvirret...

Har virkelig de ca 6 personene som alle har sagt at hun har hoftefeil, tatt helt feil...? Er kompetansen blant helsepersonell så dårlig? Eller er det eksperten som har gjort en feil...? Ble vel ingen direkte spørsmål til dere, men det var godt å få luftet tankene mine. Er jo bekymra for at hun om 6 mnd må inn igjen å legges i strekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har tenkt masse på dere, og må virkelig si meg enig- dette var rart!!! Så deilig å få Mari friskmeldt, men samtidig så ekkelt med den uroen liggende i bakhodet om at kanskje legen har tatt feil... Høres helt utrolig ut at legene kan ha så ulike synspunkter på hvorvidt hun er frisk eller ikke- er jo stor forskjell mellom friske hofter og hofter med alvorlig hd!!

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok krevet at rtg bildene ble sendt over til rikshospitalet for en second-opinion! De skal vistnok være veldig flinke på barnehofter! Niva her inne har hatt jenta si innlagt der, og hun hadde et navn på en lege som var veldig dyktig mener jeg å huske... Prøv å rop på Niva og hør med henne!!! Evt bør du kreve en samtale med de to spesialistene på sykehuset, de de i fellesskap kan vise deg og forklare deg røngenbildene til Mari. Så får de bli enige der og da!

Er utrolig kjedelig om de skulle oppdage senere at hun trenger behandling likevel, så er bedre å mase og få det orntlig sjekket ut med en gang!

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...