Gå til innhold

November: Solkrem til babyer?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Var på Alliance apotek i dag og spurte om de kunne anfefale en solkrem til Jenny (4 mnnd). Nei, fikk jeg til svar. Så små babyer skal ikke være i solen og de skal ikke smøres med solkrem. solkrem er til barn over 1 år. HVA? Jeg kan jo ikke dra ned i sydensolen til sommeren uten å smøre vesla?!! Selvsagt skla man jo oppholde seg mest i skyggen, det vet jeg jo, men hele tiden er jo umulig! Jeg endte opp med å kikke på solkremene selv og kjøpte Eucerin sin solspray til barn sf 40, uten parfyme og for barn med sensitiv hud. det var det beste jeg fant. :men hvis barn under 1 år ikke skulle brukt kremen, da hadde det vel stått på den hadde det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes å ha hørt noe om det, når du sier det......Jeg kjøpte Babyline sin solkrem - da jeg vet den kom best ut i test i fjor iallefall....Skal høre med de på HS, men jeg skjønner ikke hvordan man skal klare å unngå å måtte smøre de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte også Eucerin, men krem 25 faktor. Sa ingenting om at ikke babyer skulle smøres der jeg var, men hun var ganske ung hun som sto i kassa da.. Men hun hadde peil på solbrillene.. Kan jo ikke holde ungen helt ute av sola til de er et år, er jo helt umulig det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk og beskjed om at jeg skulle holde han i skyggen men fikk anbefalt a-derma sin 25 faktor. Den er veldig mild og god.|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er at det er fysisk filter og ikke kjemisk som er vanlig i de fleste solkremer. Babyline sin er iallfall bra, den brukte vi til storebror i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt babyline sin, men har ikke prøvd den enda. Har klart å lure han unna sola til nå! =)

Men i sommer blir det jo umulig å unngå at de ikke får litt sol på seg.. Men skal jo prøve mest mulig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det at babyer ikke anbefales solkrem, fordi de absolutt ikke skal være i sola - og at de er redde for at hvis de smøres så blir foreldrene sløvere med å passe på.... Men jeg tenker sånn at det trenger jo inn litt stråling gjennom solhatter og parasoller, så jeg vil uansett smøre litt. Men da MÅ man bruke fysisk filter og ikke kjemisk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel egentlig kle på de tynne gjerne hvite bomullsklær i sola, ha på solhatt, og de skal ligge/sitte i skyggen. Får kjøpt små "soltelt" til å ha med på stranda. Jeg er ikke stor fan av mye sånt klin på de når de er så små, så satser på å klare å holde henne unna solen, og vi har også tenkt oss til syden.

Var med storesøstern i hellas da hun var 13-14 mnd, og gikk fint å holde henne i skyggen for det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...