Gå til innhold

November: Når introdusere nye ting?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Har begynt med risgrøt og det er godt. Hun har fått det i 6 dager nå. Når kan man introdusere andre ting som fruktpure og likennde? Ser at enkelte man får kjøpt i butikken er fra 4mnd, men jeg tenker at det kanskje holder med et grøtmåltid/smaksprøve om dagen eller?

 

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke begynt med fast føde enda - men jeg vil tippe at man kanskje bør vente med å introdusere mere mat til grøten er blitt godt vandt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at jeg gjør dette med mat helt galt. Skal vente med grøt til over påske da jeg har funnet ut at det er veldig praktisk med pupp når man skal ut på tur i hytt og pine.. Etter påske kommer jeg til å se an nettene før vi starter opp og våkner hun ikke mer enn en gang på natta så venter vi til 6 månder..

Men vi har prøvd litt forskjellig av alle disse fruktpureene. Ca en gang i uka har hun fått prøve litt for å se om hun forstår dette med gaping og svelgin. Bedre for hver gang faktisk. Vi har prøvd tre forskjellige fruktpureer og potet/gulrotmos samt moset banan selv. De gangene vi har prøvd har hun fått til hun selv gav signal om at nå var det nok.. Og bank i bordet har hun ikke fått vondt i magen noen gang..

 

Vel, vel, får holde meg mer til oppskrifta når vi begynner med grøt på ordentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...