Gå til innhold

Endelig hjemme!!!!! (Langt)

Anbefalte innlegg

For en tur!!!

Vi har vært i Sogndal i barnedåp i helga(Vi var faddere), kjørte fra Trondheim lørdagsmorgen, fin form alle tre. Var litt spent på om snuppa ville like seg i bilstolen, for hun hadde fått ny. Lite visste vi da at det kom til å bli vår minste bekymring.

Midt på Dovrefjell, så hører vi vesla kaster opp, og det til gangs. Før vi rekker å summe oss, så kaster hun opp enda en gang. Vi sto i 40 min og tørka spy av bilstol og baksete, fatter ikke at et så lite vesen kan inneholde så mye...

Jaja, etterhvert så kjører vi videre, fant ut at vi skulle prøve ett stykke til. Joda, vi kjørte i 1 kvarter, og der spydde hun igjen. Jeg satt da i baksete, så skadeomfanget ble ikke så stort. Diskuterte litt frem og tilbake om vi skulle snu eller ikke, og fant ut at vi prøver ett stykke til. Skjønnte ikke snuppa plutselig ble bilsyk nå, så mye som vi har kjørt bil etter hun ble født.

Kjører så en snarvei om Sel (for å slippe unna Otta), og der spyr snuppa for 3 gang... :( Jeg så det kom, så vi berget så si alt.) Men nå hadde vi kommet så langt at det var lengre å kjøre tilbake enn til Sogndal.

Så ringer H. (de vil skal til) og foreslår at vi prøver bilsyketabletter, og nærmeste apotek var, jo, Otta. Men det stengte kl 14, vi kom til å komme dit kl 1405. Men H. sa at de skulle vente på oss, så vi kjørte dit. Men når vi kom dit, 14.03, var det ingen der. Sambo forbannet, vi begynte å kjøre igjen. så ringer H igjen og sier at vi må snu, de venter fremdeles. Fikk så tilslutt skaffet de hersens tablettene (litt lei nå)og så kjørte vi videre. Heldigvis ikke noe mer oppkast, men herregud hvor neddopet snuppa ble. Jeg fikk helt vondt av henne. Satt bare å så på meg med triste øyne. Da var det ikke moro å være meg, hadde verdens dårligste samvittighet

Etterhvert kom vi frem, etter en aaaaltfor lang biltur, 3 timer lengre enn beregnet. Målte feberen til snuppa, for hun var sååå varm, 39.6. :( Putta i en paracet, og hun sov hele natten. Så kom diareren...

Barndåpen gikk bra, verdens mest tålmodigste snuppe, med feber og dårlig mage. Heldigvis var dåpen først i gudstjenesten, så vi dro tilbake til der vi "bodde" slik at hun fikk sove og slappe av. Joda, like før vi kom inn døra, så bæsja hun igjennom alt. Og sånn gikk dagen. Hun sov og bæsjet osv.

Om kvelden hadde hun fremdeles høy feber, så vi kontaktet legevakta. Legen, en danske som vi knapt forsto noe av det han sa, konstanterte mage-tarmvirus, vi måtte belage oss på diare i 5-7 dager.... (jippiiii...)

I dag var hun feberfri, så vi vendte snuten hjemmover. Etter 30 min kjøring, var det utbæsjing igjen. Ettersom at vi var på tur opp ett fjell, måtte vi ta hele skiftet i forsete på bilen... :S (Glad vi har skinnseter).

10 min før Lom, kaster hun opp, bare så vidt hun ikke traff meg. Hadde endelig fått i henne litt mat, men det kom i retur. Så da var det frem med tørkerull og våtservietter igjen, og hel skift. :-s

Uansett, lang historie, vi er nå hjemme og godt er det. Snuppa har fått seg et etterlengtet bad, hun hadde bæsj opp til nakken da vi kom hjem.. Vaskemaskina står og durer for harde livet, og nå sover snuppemor. Håper hun blir frisk snart, for hun har nesten ingenting å gå på, og vi merker godt at hun ikke har nesten spist noe på 3 dager. :( Sånn var nå min helg.

(er imponert over de som henger med enda, hehe)

Helt til sist, jeg vil anbefale dere en lite "pakke" å ha i bilen, tilfelle det skjer dere:

Tørkerull, gammel håndduk (for å tørke med eller som barnet kan sitte på), pakke våtservietter, vann i flaske (for å skylle selelåsen på bilstolen) pose® :) (Det tror jeg var alt)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8776331-endelig-hjemme-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi sann da! Stakkars lille jenta di som ble så syk av turen... :o(

Ikke noe koselig å være foreldre å måtte dra med seg et barn på en sånn en runde heller!

Håper hun kan bli frisk snart. Kan godt skjønne du vil ha henne frisk, ja!

En god bedring klem herfra! :o)

Annonse

Ufameg, dette var ikke moro.. :o(

Så fælt du må ha følt det når hun så på deg med de triste øynene! Det er godt å komme hjem når det blir sånt styr, både for foreldre og barn.

God bedring til jenta di, håper hun blir masse bedre veldig fort :o)

Klem fra

Huff for en tur, det var nok slitsomt for hele familien:-(

Vi har enda ikke tatt med oss Oda på en så lang tur, så takk for tipset om hva som er lurt å ha med seg. Vi skal kjører til Danmark i sommer, så nå skal jeg skrive huskeliste.

huff stakkers lille jenta di, jeg håper hun blir fort frisk igjen!

Trøste klem fra meg og Oda:-)

Takk for alle hilsninger :)

Hun er fremdeles løs i magen, og hun har gått ned i vekt. Var på helsestasjon idag på kontroll, rakk bare å måle og veie henne, så ble vi så si kastet ut av helsesøstra da hun fikk vite at snuppa var syk. Hs ble nesten sint på oss at vi kom med henne, vi tenkte ikke over at det kunne være smittsomt :(

Hun har begynt å få feber igjen, og spiser og drikker lite enda, så visst hun ikke blir bedre løpet av kvelden, så skal vi til legen i morgen. Får håpe hun blir frisk snart, jeg føler meg så hjelpesløs når hun er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...