Gå til innhold

nattmåltider


lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

hvor ofte spiser babyene deres om natten???

her spiser vesla fortsatt hver tredje eller fjerde time om natten (hun er litt over tre mndr nå), og jeg blir super sliten av natt ammingen..

men det er klart hun skal få mat når hun vil ha/trenger det..

spørsmålet er bare om de egentlig trenger å spise så ofte om natten..??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jonatan er 3 mnd og får nå bare mme. Han tar det siste måltidet mellom kl 20 og 22 og sover da til mellom 08 og 09 på morningen. På dagen tar han mellom 4 og 5 måltider. Dette kommer an på hvor mange timer det går mellom hvert. Men jeg prøver å få han til å spise hver 4 t fortsatt. Fikk mm og mme til for en uke siden men har vel sovet over 1 mnd nå tenker jeg. Ikke så flink til å skrive opp alt nå som med nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira er 3 mnd og en uke. Hun spiser stort sett ett nattmåltid. (Legger seg 19-20) Sånn rundt 03 ca. Men hun våkner av og til rundt midnatt og spiser da og. Men stort sett en gang altså. Hun våkner forøvrig TIDLIG om morgenen, og kunne sikkert spist kl 05 og. Men da tar jeg heller henne opp til meg, for da sovner hun som regel.

Tror hun trenger maten, hun er hvertfall helt "vill" når hun får den :-) Morsmelk er jo veldig lettfordøyelig sies det så. Nå har Mira begynt så smått med litt mme, og hun sover kanskje litt lenger før første nattmåltid, men ikke nødvendigvis.

Hun spiser hver 3-4 time på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt får siste måltid på kvelden i 20-tiden. Så får han mat i 5-tiden og i 7-tiden om natten. Sover vanligvis til ca 9.

 

Tror man kan begynne med avvenning av nattmåltid ver 6 mnd alder. Men det kan jo godt være hun begynner å sove i lengre perioder før den tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henning har spist ca hver 3 time hele tiden... blir 3 mnd på onsdag...

I natt sov han fra 23 til 05.30 uten mat, ny rekord...

Skal visst hjelpe å gi mye/ofte mat på kvelden.... han fikk det i går, var kjempesulten, ca 1 1/2 t mellom måltidene fra 17.00 til 23.00...

kansje det var det som gjorde susen... blir veldig spennende til natten :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det hjelper som mamma mia sier, å amme ofte på kveldstid. Det har jeg gjort i perioder....nå går det lengre tid mellom hvert kveldsmåltid da. Men hun sovner nå 21.30-22 og sover til 08-09 med ca 2 måltider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt legger seg ni. Han spiser masse før han legger seg og da sover han til 6-7, spiser og sover en eller to timer til. Det varierer.

 

Han får bare mm.

 

Noen trenger vel så hyppige måltider, mens andre ikke gjør det. Snakk med helsesøster. Jeg vet noen blir anbefalt å gi litt grøt eller velling om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie får siste måltidet 19.30 ca, og legger seg 20.00 da sover hun til 6, 7 eller 8.. litt forskjellig, hun spiser ingen måltider på natta.. føler meg litt heldig som slipper å stå opp å mate om natta:) hun får mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evelina spiser alt for ofte (etter min mening) om natta. Hun legger seg nå ca kl. 18.30 også sover hun til ca 22....og etter det spiser hun ca hver annen til tredje time om natta... Uff blir så sliten av den amminga.

Hun spiser også veldig ofte om dagen. Har tatt det opp med helsesøster, men hun anbefalte meg å fortsette amminga hvis jeg klarte det. Hun sa at det var bare enkelte barn som krevde mat så ofte. Hun går nå ihvertfall opp som hun skal i vekt... Bra dette bare er en periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min ligger konstant ved puppen fra seks tiden. Spiser, sovner litt, spiser og sånn har vi det gående i to timer. Da slokner han og sover til halv fire/halv fem tiden (begynte med dette for to uker siden, før det spiste han 2-3 ganger før vi sto opp). Da får han mat. Sovner igjen, og våkner ca halv syv. Da slår jeg på lyset, hehe, for da underholder han seg selv i tyve minutter. Så er det mat, og så står vi opp. Jeg kler på han, dusjer og kler på meg selv. Så skal han ha den andre puppen (ca 1-1.5t siden han spiste sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som noe andre her, lar ham få mye mat om kvelden. Legger ham 21-22 og da sover han til 7-8. Dette har han gjort siden han var ca 6 uker. Prøv å legg ham til puppen oftere om kvelden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de er så små enda at de fritt bør få styre antall måltider selv. Her har jeg vært heldig med både snuppa og eldstemann, som begge har sovet hele natta fra de var ca 1 1/2 mnd. Nå legger snuppa seg ca 1930-20 og spiser da ikke før ca 07-0730. Får kun mm.

Er klar over at det er luksus, og nyter det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det i alle babybøkene anbefales å gi barnet mye mat om kvelden, legge det til ofte hvis man ammer, men jeg forsøker det og han vil jo ikke ha mer!

Han blir sur og vrir seg vekk hvis jeg prøver å gi ham pupp uten at han er sulten.

Så jeg får ikke i ham noe oftere på kvelden enn ellers i døgnet dessverre.

Har forsøkt flaske også, men han vil ikke ha den heller når det ikke har gått minst 2,5 time siden sist han åt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...