Gå til innhold

Gruer meg til imorgen.....

Anbefalte innlegg

for da skal jeg på samtale på St Olavs ang mitt ønske om planlagt ks!!Jeg fikk ikke det i 2004,da jeg fikk vår 1 fødte,da hadde jeg mega angst,jeg er operert flere ganger i ryggen,så dette spiller inn også..men det endte i et haste ks da,etter 3 laaange dager med rier:( Hva sier jeg imorgen??Syns det her er pyton jeg,skal sitte å folde meg ut foran et vilt fremmed menneske om MIN angst og MINE øsnker..Ender vel med at jeg begynner å strigråte:/ huff..Noen som har vært borti ei som heter Ingebjørg Laache her??Hvordan er hun?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8776040-gruer-meg-til-imorgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært til Ingebjørg. Hun er svært forståelsesfull dame. Jeg var i tre samtaler med henne, og ble til slutt videresendt til samtale med overlegen for føden, Dr. Bolås. Også han et hensynsfullt menneske.

Min situasjon er at jeg har født 3 barn, og siste fødsel endte med stor blødning for meg, og gutten innlagt kuvøseavd pga pusteproblemer. Gutten var også stor, 5250gr. Jeg skal nå ha nr 4, og jeg fikk fullstendig angst for å føde igjen. Etter samtalen med Bolås, fikk jeg innvilget ks. Han mente det selvfølgelig var best om jeg fødte normalt, men forstod også godt mine tanker og følelser. Så sa han at han ville aldri tvinge meg til å føde normalt, hvis jeg så mørkt på det. Han bestilte da dato for ks, den 11.april, og ønsket meg lykke til.

Jeg var på en del samtaler, men det føltes bare godt. Jeg fikk ingen foredrag om hvor "farlig" ks er, som mange får høre. Bolås sa bare at komplikasjoner kan oppstå, men det er svært sjelden det skjer. Det var også godt å høre.

Lykke til på samtalen. Det er ikke noe å grue seg for. Men du kan regne med at noen tårer vil presse seg på. Jeg synes det var psykisk tungt å gå gjennom mine tidligere fødsler, men føltes veldig godt etterpå. Flere har snakket om brev de har skrevet på forhånd, og gitt til lege/jm, men det hadde ikke jeg. Tanker og følelser kommer etterhvert som samtalen foregår.

Lykke til........

Camach:)

Tusen takk for svar!!!Jeg gikk til ei anna jm den første gangen,ei som ikke forsto meg i det hele tatt,gikk og snakket med henne i 4 mnd,uten at det hjalp d spøtt..så den gangen ga jeg meg,og prøvde virkelig å føde normalt!!men som sagt,så endte det i akutt ks:/ fy flate så forbanna jeg var!!!!Så denne gangen,har både legen min og den jm jeg går til privat,sagt at jeg SKAL ha ks denne gangen,for jeg slet så mye med depresjoner også sist,jeg følte meg jo som DEN fiaskoen etter ks..men jeg vet jo at de ikke bestemmer da:(( får jeg det ikke,så søker jeg meg på orkanger,vet at de er litt mer "snille" med ks...huff..håper hun er grei ihvertfall ja,jeg trenger ingen som har moralpreken nå:(

Bambi:)

Tusen takk for svar:))

Jeg lurer egentlig på hvorfor jeg må til samtaler,for jeg skal jo ikke bli overtalt om noe fødsel,jeg SKAL ha ks denne gangen..flere sier jo at jeg burde forlange å snakke med en lege med det samme,men jeg vet at det funker ikke slik:( Så bra at det er flere som sier at hun er grei!!Min private jm,kjenner hun da,og hun skryter sånn av henne,så jeg vil jo stole på at hun er ok:)men jeg gruer meg allikavel:/Lykke til videre da,stå på!!

HI

Jepp, det er nå engang sånn på St. Olavs at vi må dit flere ganger. De vil jo at vi skal være sikre på våre valg, og at vi har fått mest mulig info om både ks og vanlig fødsel. Du vet jo det meste om begge, da, så det blir ikke noe problem!! ;)

Krysser fingrene for at de setter opp legetime til deg i dag!! Hold oss oppdatert!

Klem Bambi

Annonse

HI her:))

Jeg får planlagt ks,å gud som jeg er letta nå!!!!!Snakket med hun Ingebjørg,makan til trivelig dame altså!!!så nå skal jeg ha en samtale med en fødselslege,muligens en dr Bolås,han var veldig grei sa hun:))Var jo ingenting å grue seg til da!!Stå på alle som vil ha ks,hun sa til meg at det er jo MITT valg..hallo,enn om jeg kunne hatt henne for 3 år siden da!??åhh er bare SÅ glad:)))Klæm

Jepp, hva var det vi sa.. hehe :) Hun er kjempegrei å prate med, sånn skulle alle jordmødrene vært! Ble glad for deg nå, altså. Du slipper å bekymre deg mer!!

Men du, ble du plent nektet ks sist gang? Var det delvis fordi du var førstegangsfødende? Bare lurer, siden jeg er førstegangs :)

Bambi

Bambi:))

ja hun var kjempetrivelig altså!!!følte kjemien med det samme,slik var det ikke sist i 2004 til henne jeg snakket med da..følte meg bare motarbeidet:/ Så nå skal jeg bare nyte svangerskapet her:))

Jeg fikk ikke ks sist gang nei,enda jeg har en lang sykehistorie bak meg,er bla avstivet i ryggen også..men det telte ikke tydeligvis!!Hadde ikke noe med at jeg va 1 gangs å gjøre,var vel mer at jeg var uheldig med personen jeg snakket med:( Stå på ditt sier jeg bare,er bare å si at DU SKAL HA KS,er ikke snakk om noe annet!!!Lykke til da:) klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...