Gå til innhold

September: Trenger hjelp, hvor ofte får deres baby mat nå for tiden?


sije

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 6 mnd, hun begynte med grøt og frukt for noen uker siden. Merker jeg strever med måltidsrytmen nå....hvor mange måltid får deres baby i døgnet? Og når får de mat? TAKK for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Min baby begynte med grøt når han var fire måneder. Han er blitt skikkelig glad i mat nå! Her ser det mer eller mindre slik ut:

 

mm klokken 05.00, og ofte litt til i 07-08 tiden (men da veldig lite)

kl 09.00 ca - velling

kl 12.oo ca - middag, (grønnsaker, kylling) og fruktmos

kl.15-16 grøt

kl. 19 velling eller grøt.

 

Han drikker litt mm mellom måltidene, men tror ærlig talt ikke det er så veldig store mengder han får i seg av det.

 

Ellers tror jeg at det ofte tar tid før man kommer opp i fulle måltider når man har fullammet inntil seks mnders alder. Det er iallfall min erfaring!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, merker at det tar litt tid før grøtmåltidet er oppe i full str. Det tar jo litt tid også med tanke på teknikken som skal øves inn, og så er det jo pupp etterpå eller før. Tror jeg av en eller annen grunn trodde det skulle gå mindre tid til mating når vi beg. med fast føde. Men for all del, det er jo koselig også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

da vi begynte med fast føde var lillekaren bare 4 mnd, men vi har tatt det veldig slow. Nå er han 6 mnd og dagen ser slik ut:

 

ca 07/07.30: 240 ml mme

 

ca 11: grøt m fruktmos og MME

 

ca 15: middag(grønnsaksmos) og MME

 

ca 18.30/19: grøt og MME

 

 

Jeg holdt lenge på med mat hver 3. time, men etterhvert følte jeg ikke at han rakk å bli sulten mellom hvert måltid, så jeg begynte med hver 4. time og det funker kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina er snart 7mnd.. 4 måltider i døgnet..

 

Frokost kl 08 mme 210ml

Lunsj kl 11 grøt+180ml

Middagsglass+mme 180 ml( litt over halvt glass noen ganger et helt)

Kvelds kl 1745 grøt og mme 210ml kl 1830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...