bruse Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hei! Er veldig glad i å strikke og babyklær er jo ekstra gøy siden man kan lage kule ting uten at det tar så lang tid. Er endelig gravid selv og gleder meg masse til å strikke til min egen (har strikka til alle veninnene mine så lenge....) Men er bare 4+6 på vei enda, så det er kanskje litt tidlig i tilfelle det skulle gå galt? Har liksom ikke lyst å kjøpe noe så tidlig, og det er vel ikke akkurat bedre å strikke. Men på den andre siden har jeg jo lyst å rekke mest mulig.. Hvor tidlig tør dere å begynne? Kikker på oppskrifter så lenge...
lifa og Eline Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Hei Først å fremst gratulerer med graviditeten, har ingen problemer med å skjønne at du helst vil begynne å strikke med en gang. Når jeg ble på vei med Eline ventet jeg til vi hadde vært på utvidet ul i uke 12. (Har mistet tidligere i 12. uke syntes det var greit å vente såpass lenge) Men mens jeg ventet så jeg på oppskrifter på både heklet og strikket og sydde klær til den lille som var på vei. Hadde bestemt meg for å dra og handle garn samme dagen vi var på ul men de hadde selvfølgelig ikke det garnet jeg skulle ha grgrgrg. Endte opp med å strikke en enkel genser som første plagget for jeg BARE MÅTTE begynne å strikke. Lykke til og kos deg med å finne det perfektet plagget å begynne å strikke.
Gjest mphs Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Jeg begynte å strikke babytøy til oss ca.1 1/2 år før vi begynte å prøve for det var da vi ble enige om hvilken dato vi skulle begyne prøvingen. Hvis vi ikke hadde fått barn var det bare å gi det dort til noen andre da. Jeg er veldig glad for alt jeg har strikket for nå som hun er 1 1/2 år gammel ser jeg hvor mye vi faktisk trenger. Har begynt å strikke til neste vinter men nå har jeg ikke så god tid så da blir det mest klær som ikke tar for lang tid å strikke. Enkle men gode bruksklær med god passform. Mens jeg venter på at datoen for neste prøving kommer (og da forhåpentligvis en baby)l får søsteren min låne klærne og er glad for det. Gratulerer med magebabyen og bare strikk i vei:o)
bruse Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2007 Jippi, håpte noen skulle si det Regner jo med at viss det går galt nå så blir jeg vel gravid på nytt en gang. Eller jeg kan gi bort ja. Men blir litt nedtur da.. Kikker i hvertfall etter oppskrifter. I første omgang har jeg lyst å strikke noe man kan bruke litt ofte, f.eks vognpose e.l, gøy å ha noe man får brukt mer enn to ganger liksom. Noen tips? Har kikka masse på garnstudio, men syns ikke det er så fryktelig mye fint der..
sjeroks Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 æ har stikka i mange år æ¨å æ e akkurat starta me prøving. har tilogme starta å sy bleia å strikke bleiebukse. æ håpe jo at æ skal kunne bli gravid, å vis ikke så får æ gi d bort. bi nok altis bruk for d, åsså har æ noe å gjøre i vente tiden gratulere me graviditeten.
Gjest mphs Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 En hel dress syns jeg er veldig bra og det er lettere å feste selene i f.eks bil da. Har brukt det mye. Ellers liker jeg bukser med brystparti og knapp på skulderen(ikke mellom bena) og en liten jakke uten hette. Og så selvfølgelig sokker,luer og votter. Ja og så strikke kjole med A fasong )
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Har du en fin oppskrift på a-forma kjole til liten jente?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå