Gå til innhold

November: Når begynte/begynner dere med annet enn morsmelk?


Trønderpia venter nr 3

Anbefalte innlegg

Og hva begynner dere med?

 

Jeg har egentlig ikke planer om å begynne med noe ennå, men lurer å hva dere andre har gjort:) Min gutt blir 4 mnd på torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil begynne med søtpotet når hun er nærmere 6 mnd. Vi har mye allergi i slekten så derfor vil jeg begynne med noe av det mest "allergivennlige" vi har. Så blir det vel gulerot og glutenfrie grøter etterhvert. Samt frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga småen banan for første gang i dag.. Men han synest ikke det var så godt..

Og jeg har prøvd å introdusere han for litt mais grøt også, men foreløpig er ikke det noe for han heller.. Men håper han snart begynner å sette pris på det, for han trenger litt ekstra næring utover mm.. Han hadde ikke lagt på seg så veldig mye siden sist vi var til hs. Så hun sa at vi godt kunne starte med grøt nå..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte på 4 mnd-dagen hans med maisgrøt.. Det gikk ned på høykant.. Nå gaper han for mer uten at han har svelga det han har.. også får han frukt.. har smakt nype, mango og eple/pære, og alt går ned på høykant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med risgrøt på 4mnds dagen:) Driver bare på med smaksprøve ennå. Hun får nå 1 1/2 ts(ublandet) risgrøt på kvelden. Tok et par dager før hun skjønte det. Er lettere om hun får litt tykkere konsistens på den, blir den for tynn spyttes den bare ut igjen. hun synes det er kjempegodt og blir veldig ivirg når hun får mat..ingen pauser takk;)

 

Tror vi kommer til å ta det rolig nå til å begynne med jeg.. øker sakte men sikkert.. Men hvor fort kan man engetlig øke til full posjon grøt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...