Gå til innhold

Bør jeg fortelle det til foreldrene hans?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg måtte velge mellom ham og barnet, og da jeg ikke klarte å ta abort, forsvant han. Har ikke hørt noe siden, det er ca fire måneder siden. Det jeg lurer på er om jeg skal fortelle foreldrene om barnet etter det er født? Hva syns dere? De har vel på en måte rett å vite at de har et barnebarn? Kanskje de kunne snakke litt fornuft med sønnen deres, som er veldig umoden på området...Går ennå og håper og håper at gutten deres skal ta kontakt, men det virker ikke så lyst,..:(

Fortsetter under...

Klart besteforeldrene har krav på å vite de er blitt besteforeldre.

Sitter her og har veldig lyst å svare både ja og nei, til at du skal fortelle dem det... Synes det kommer litt ann på hvor gammel han er, og hvor lenge dere var sammen osv. Han er jo voksen og burde si slikt selv, men mannfolk er mannfolk uansett alder, vanskelig det der. Hvis dere har vært sammen en stund, og du har truffet foreldrene, så ser jeg ikke noe galt i at du forteller dem det. men om du ikke har møtt dem, så vet jeg ikke helt...

hmmm... dette var vanskelig ja, fikk du noe fornuft ut av dette svaret???

Lykke til;)

Uff, triste greier...

Er i samme båt...fikk valget han eller barnet...nå har jeg bestemt meg for å få barnet, han vet det ikke enda da...er bare 8 uker på vei...

Har gjort det slutt med han og flyttet ut...orket ikke bo sammen med en som kun støttet meg den ene veien...

Jeg kommer vel til å sende en melding til moren hans i 1.omgang for å se om hun viser noe interesse...hun vet at jeg er gravid...men tror nok hun i likhet med sønnen sin håper på at jeg tar abort...

faren hans har jeg aldri møtt da han bor i utlandet...

Moren til hans sønn vet om situasjonen, og vi har en del kontakt nå...men hun vet heller ikke hva jeg kommer til å velge...

Skal snart slippe bomba..

Kjenner du foreldrene hans godt?

Var dere lenge sammen?

Jeg ville vel ha tatt kontakt, de har jo rett på å vite det...tror du ikke barnefaren har fortalt det?

Var sammen i ca to år. Nei, har aldri truffet foreldrene hans fordi de bor litt langt unna. Tviler på at han har sagt det til foreldrene sine, de er kristne og han er sikker usikker på hvordan de ville reagere. Men en kristen ville vel ikke være stolt over en sønn som gjør dama gravid og så stikker av? Han er også veldig umoden på dette området. Vanskelig dette...:(

Skjønner deg der...

Vi var sammen i litt over 1 år, og jeg har jo møtt moren hans tre ganger...så jeg skal fortelle det til henne iallefall...

Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt en tlf. jeg...de har rett til å få vite dette.

Iallefall min mening:)

Annonse

Synes også at du burde si d.

Moren til min barnefar gleder seg kjempe masse til å bli bestemor, og fortalte at hun var redd for at de ikke kom til å få se så mye av barnebarnet sitt.

Hun sa at de ville være en ressurse, og at de gjerne stilte opp til barnepass osv.

Hun skulle kjøpe lammeskinn i barselsgave:)

Vet ikkje heilt hvordan faren til barnefaren tar d, moren til barnefar sier at han har fått en liten midt-livskrise, men at så snart lille tøtta kommer til verden så kommer han til å bli verdens beste bestefar:)

Og d kan eg faktisk se for meg:)

Ho gleda seg no i hvertfall masse, og ville til og med komme å besøke meg på barseln:)

Eg har ikkje så veldi mye til overs for barnefaren, selvom d no går sånn høvelig greit. men vårt *bekjentskap* skal ikkje få gå utover besteforeldran i hvertfall:)

(Dessuten så har mora hvert me på å prate litt fornuft til barnefaren:)

Så eg anbefale på d sterkeste å gjøre d:)

hvis du overhode ikke kjenner foreldrene så hadde jeg karnsje valgt å sende et brev.

og gi kort og nøktern beskjed om at de skal bli besteforeldre, at sønnen har valgt å ikke ha kontakt med barnet men om de ønsker det kan de ta kontakt.

Da påtvinger du dem ingenting men har alikevel latt dem få vite det. Om de

tar kontakt eller velger å late som ingenting blir jo opp til dem da.

Bare ikke legg ut ovenfor dem om at sønnen er umoden og håpløs også videre (om han aldri så mye er det.) for da går de i forsvarsposisjon karnsje.

Håper ting ordner seg for deg.

Takk for svar! Jeg tror nok jeg kommer til å gi besteforeldrene beskjed, men etter at babyen er her. I denne situasjonen er det kanskje best å sende et brev ja, for da får jeg iallefall med det jeg skal si og så får de tid til å tenkte før de svarer hva de vil. Og så kan jeg jo legge ved noen kjempesøte bilder av den lille!;)

jeg ville IKKE ventet til barnet er født, da kan du også risikere at de blir såret over og ikke ha fått vite det først- Still barnefar ultimatium- endten sier du det ellers sier jeg det. Det gjorde jeg, og han fortalte det han. Jeg har verdens beste kontakt med hansfor eldre=)

Tenk om det var du som hadde et barenebarn uten og vite om det..

oj oj, dette er vanskelig, dette opplevde min mor da hun gikk med broren min (han er nå 25) fikk valget mellom kjæresten den gangen og broren min, hun valgte å bære fram barnet. Han lovet henne om hun fortalte familiens han at hun skulle ha barn med han så skulle hun få svi!!!! Mamma var tøff synnes jeg, ringte søstra til sædgiveren (det er det jeg kaller han) og hun fortalte det videre, familien tok det veldig fint. Søstra prøvde så godt hun kunne å være tante til broren min, men presset fra hennes bror ble for stort, så det ble til at de kun ble på hils med broren min. Farmoren og farfaren hans, hadde litt kontakt med han, men da farfar døde ble all kontakt brutt.

Men for å svare på spm så synnes jeg du burde fortelle de det, han kan nekte alt han vil, men da får han bare ta en DNA test. Denne typen mannfolk er så simple, de fortjenner ikke bedre synnes jeg.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...