Dolly Duck Skrevet 26. mars 2007 #1 Del Skrevet 26. mars 2007 ... for å hente en ny ladning Pergotime i dag. Sa til henne at jeg skulle ha alt som var igjen på resepten, for jeg trodde jeg hadde 3 pakker igjen. Så sa hun "Skal du ha alle 9 (!!!) pakkene??" Jeg har altså fått resept på 12 pakker Pergotime! Det er 6 doble kurer. Apotekteknikeren var svært overrasket av det. Inne på Felleskatalogen står det tydelig at en ikke skal ta mer enn max 3 doble kurer! Men det hun også sa som jeg tenkte jeg ville dele med dere, det var at Pergotime er et såpass nytt produkt at ikke alle bivirkningene er kommet frem. Hun sa at det har vist seg at det ofte ødelegger det gule legemet slik at det faktisk hindrer spiren i å feste seg (og annet vi trenger det gule legemet for)!!! Så dette skal eg ikke spise i hytt og vær. Kanskje derfor vi ikke hører om så mange som blir gravid før en stund ETTER kurene?? Jeg har faktisk ikke hørt noen si de ble gravid av pergotime før etter kurene er tatt... Hun sa også at pausemåned var sunt for det er kraftige saker som sitter i kroppen lenge, så det er bra å la kroppen få "hvile". Dolly Duck mannen mener vi skal drite i pergo fra nå av. Vinninga går opp i spinninga... Jeg tror jeg er enig... Andre som har hørt lignende fra fagfolk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772979-var-p%C3%A5-apoteket/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*BLÅFUGL* Skrevet 26. mars 2007 #2 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei Dolly Duck- he he- skal si at du har fått deg en skikkelig hestekur... :-)) Jeg tror at jeg ville ringt legen som skrev ut kuren for deg. Dersom det apotekteknikeren sier er riktig, kan det jo være at du må ha crinone-tilskudd etter EL i periodene med pergo. Det blir fort ganske dyrt- har selv brukt crinone på den måten (men uten pergo) i lang tid, og kronene ruller.... Men- hva gjør man ikke- havregrøt og nudler er også godt..... :-)) Nei- tror jeg ville sjekket med legen mtp disse nevnte mulige bivirkningene. Lykke til uansett ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772979-var-p%C3%A5-apoteket/#findComment-8775921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara66 Skrevet 27. mars 2007 #3 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei Dolly, Jeg fikk skrevet ut 4 doble kurer (8 pakker) uten noen nærmere beskrivelse enn at jeg fikk sette i gang og prøve. Det var først da jeg leste på disse sidene at jeg fikk med meg at man burde ha en pausemåned mellom hver kur, hvilket også ble bekreftet da jeg ringte til Riksen. (Tenkte de hadde litt greie på sånt der inne...) Tok derfor en Pergokur, deretter pausemåned, en kur til, deretter pausemåned OG en pausemåned til - OG DA SATT DEN! Med andre ord 2 måneder etter siste kur. Mulig det er noe i det apotekeren sier? Kanskje vi bare trenger et lite puff for å få igang eggproduksjonen, og så er det greit å la kroppen ordne opp på egenhånd etterpå? Jeg fikk i alle fall påvist 8 eggposer (såvidt jeg husker) i den måneden som spiren satt. (Og det hadde jeg ikke ved undersøkelsen før jeg begynte med Pergotime). Lykke til i alle fall, om du velger det ene eller det andre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772979-var-p%C3%A5-apoteket/#findComment-8780256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skifer Skrevet 27. mars 2007 #4 Del Skrevet 27. mars 2007 Ja de sier mye forskjellig gitt. Men en venninne av meg ble gravid forrige mnd på sin første pergokur, etter 17 pp. Vet om fler og som har blitt gravide på pergo,og også etter som du sier. Synes du burde snakke med legen din,i tilfelle det har gjort en feil,synes det rart du ikke har fått mer info,skulle tro du måtte tilbake til ny samtale etter tre kurer,før du evt begynte på ny etter det. Lykke til da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772979-var-p%C3%A5-apoteket/#findComment-8780305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolly Duck Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 27. mars 2007 Ja, kanskje jeg burde snakket med legen min igjen. Det er bare det at jeg er så drita lei leger og sykehus og gynekologer, at jeg hadde tenkt å unngå det... Jeg fikk Crinone da jeg var gravid siste gangen og har mer igjen av det. Så kanskje jeg tar en enkel kur pergo igjen og så begynner jeg med crinone rett etter el (i tilfellet det gule legemet kollapser og ikke produserer progesteron som apotekteknikeren sa). Jeg har jo el hver måned så det er litt nifst å ta dette hormonet dersom jeg ikke helt har bruk for det... Uff, nei jeg må nok ringe gyn som skrev ut dette her. Jeg kan ikke fordra henne. Det var hun som sa jeg hadde "gamle" og "råtne" eggg uten å ta så mye som en eneste prøve av meg! SUS fant jo ut at mine aborter har neppe noe med eggene å gjør i det hele tatt, så hun er egentlig "luft" for meg... hihi =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772979-var-p%C3%A5-apoteket/#findComment-8780617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå