Gøril og Jesper :) Skrevet 26. mars 2007 #1 Del Skrevet 26. mars 2007 Leste i bladet Gravid at stortingsrepresentant Olav Gunnar Ballo sa.. : "jeg er i mot eggdonasjon fordi det overskriver helt naturlige skillelinjer. Ved sæddonasjon får barnet fortsatt to biologiske foreldre. Hvis man utfører eggdonasjon, får barnet tre biologiske foreldre"... Jeg skjønner ikke dette jeg da.. Teller liksom ikke sæden til den andre mannen da eller?? Det blir jo AKKURAT det samme synes jeg!!! Sæd fra en annen mann eller egg fra en annen dame.. Hva er forskjellen, og hva mener Olav Gunnar??? Er jeg bare helt teit som ikke skjønner dette?? Håper virkelig at eggdonasjon blir tillatt, og da skal jeg donere også. Heldigvis er det mange som er positive til dette nå, og Johan Hazenkamp( overlege på ivf-avdeling på volvat) var veldig flink til å få frem gode poeng i artikkelen. Men jeg ble sååå sint over denne sv-mannen.. også jeg som stemmer sv da. Fy Gøril Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772869-leste-om-eggdonasjon-ble-provosert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nusse 77 Skrevet 26. mars 2007 #2 Del Skrevet 26. mars 2007 det høres jo helt teit ut det han sier..... håper eggdonasjon blir tillat,men det spørs vel det ... norge har alllllllllltid ligget bak andre land når det gjelder utvikling, DET ER FARLIG ---DET ER SKUMMELT---DET ER UETISK OSV OSV.... men etterhvert skjønner vel" lille prektige norge"at forandringer må skje.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772869-leste-om-eggdonasjon-ble-provosert/#findComment-8772978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #3 Del Skrevet 26. mars 2007 Skjønner hvor du vil hen Gøril.Det blir jo en 3 part når ett egg taes ut av en annens kropp og befruktes av partners sæd og settes inn i en annens kropp. Men ved sæddonasjon er en jo utenom denne prosessen, da bruker en jo egg fra biomor. Er enig at det høres kjempeteit ut det han sier. Og jeg skulle ønske at Norge kunne jobbet litt hardere for å få litt fart i lovverket sånn at eggdonasjon blir tillatt i Norge. Synes landet vårt henger for langt etter både med det ene og det andre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772869-leste-om-eggdonasjon-ble-provosert/#findComment-8773089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mars 2007 Skjønner ikke helt dette jeg. Hva er forskjellen på eggceller og sædceller? Blir jo uansett en tredjepart da. Hvis mannen min hadde hatt null sæd, og vi derfor hadde trengt en sæddonor, så hadde det jo blitt en tredjepart der også? Min mann hadde blitt far til barnet, men han var jo ikke biologisk far. Da er det en tredjepart som sitter der ute i verden... Det er jo diskriminering jo!! Er eggene mine mer verdt enn min manns sæd? Man trenger jo begge deler for å få laget et barn, så da stiller det vel på lik linje? Jeg er uenig i at sæddonasjon er utenom denne prosessen som du sier Bula, fordi jeg mener at det er akkurat det samme som eggdonasjon. Man bruker jo ikke sæden til den som skal bli biopappa da.. Men det er jo likevel han som blir faren til barnet, selv om han ikke er den biologiske. Hva er forskjellen på å gi bort sæd og gi bort egg? Slik synes jeg det blir likt eggdonasjon. Hun som gir fra seg egg er jo ikke moren til barnet fordi.. Og her får jo damen sjansen til å være gravid, og føde sitt eget barn. Det er AKKURAT det samme synes jeg.. og jeg klarer ikke respektere at noen er uenige.. Jeg vet det er teit, for man kan jo ikke være enige om alt, men akkurat på denne saken, så ser jeg bare en løsning.. hehe.. Den rette... La dette bli lov!! (ser jeg gjentar meg selv mange ganger her, men shit..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8772869-leste-om-eggdonasjon-ble-provosert/#findComment-8773282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå