A blir storesøster!:) Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hei jenter! Jeg hører i utgangspunktet ikke til her inne, men det kan jeg komme til å gjøre. Det har seg nemlig slik at jeg, som mange andre, var uansvarlig nok til å ha ubeskyttet sex i forrige uke. Jeg vet ikke om jeg er blitt gravid, men tenker veldig mye på det, for sjangsen er ganske stor. Hva gjør jeg om jeg er gravid? Jeg er 20 år, singel, og går 1. året på bachelor graden min i statsvitenskap. Det passer ikke med barn nå, men jeg klarer det alikevel. Så vet jeg at alle sier at dette er noe jeg må finne ut av selv, finne ut hva som føles riktig for meg. Jeg vet ikke hvordan jeg vil reagere om jeg er gravid, og vil derfor ha tenkt gjennom ting før jeg finner ut om jeg eventuelt er det. Derfor jeg skriver her. Har masse planer om å reise, studere, bo sammen med venninner, finne mannen i mitt liv, osv. Som de fleste har. Økonomisk ville det ikke være noe problem å få barn, ettersom jeg har ganske velstående familie. Men hva med mine drømmer? Hva med deres drømmer? Hva gjorde at dere valgte som dere gjorde? Jeg prøver å være rasjonell, men det ville være veldig naivt å ikke tenke på alle disse tingene, og den avgjørelsen jeg muligens må ta. Vil bestemme meg for hvor jeg står, før jeg står der. Dette ble veldig langt, men det hjelper å gjøre tankene til ord, for da er det lettere å se ting i et annet perspektiv. Takk til de som ønsker å svare:)
VinterSol+2 Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 hei. Det du trenger, er jo å sortere tankene dine. Dersom du ER gravid; hva er viktigst for deg. Dersom det er viktigere for deg å "realisere deg selv" om du skjønner, er det ikke sikkert det passer med barn nå. Et barn må og vil alltid være førsteprioritet i en mors liv. Men du kan også spørre deg om hvorvidt det å få et barn stopper alle planene dine. Kan du fortsatt bo i kollektiv, reise osv med barn, eller ønsker du å leve på en måte der forholdene ikke er bra for et barn? Du må også spørre deg selv hvilken grad av ansvar du føler, ettersom du jo vet hvordan man blir gravid, og likevel valgte å ha ubeskyttet sex. For mange er dette prinsippet viktig. Jeg er to, snart tre år eldre enn deg. Jeg er gift med barnefar, og vi gleder oss veldig. Vi har reist mye, osv, og ser ikke lenger at en baby er noe "drawback" i forhold til livet vårt. Vi ønsker å gi barnet vårt både en trygg oppvekst, men også en oppvekst der hun må lære seg til å forholde seg til mange mennesker, mennesker med forskjellig livssyn, kunne være fleksibel i forhold til å kunne sove hvor som helst osv.. Fordi vi ønsker å ta med oss barnet rundt om kring, på reiser, konserter og turer.. Men nå er vi to om ansvaret, og føler det passer godt. Økonomisk blir det ikke fett, ettersom begge er studenter, men vi lider ingen nød heller. Klart vi må nedprioritere en del ting og sånn, men ser ikke i utgangspunktet på dette som noe problem. Det kan være en ide å ta en telefon til amathea (organisasjonen for uplanlagt graviditet) og snakke med de også, De er profesjonelle på området, og er gode på veiledning. Men hvorfor tror du det er god sjanse for at du er gravid? Husk at det bare er en 5-6 dager i syklusen din du egentlig kan bli gravid, altså rundt eggløsning, eller ca 14 dager før du skulle hatt mensen.
A blir storesøster!:) Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2007 Tusen takk for svar, du har helt rett, jeg vil realisere meg selv, men det er nå jeg kan gjøre det. Dette er mest sannsynlig den eneste perioden av livet mitt jeg kan være superegoist. Jeg har aldri hatt ubeskyttet sex før, og har ingen unnskyldning for det, kan bare forklare det med at det var ikke i tankene å bruke prevensjon engang. Uansett hvor uansvarlig det høres ut, så var det desverre slik det ble. Jeg kjenner når jeg har eggeløsning, og vet jeg fikk det dagen før. Derfor tror jeg at det er stor sjangse for at jeg kan ha blitt gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå