Gå til innhold

Trenger jeg ei vogn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger jeg en vogn i tillegg til OTH? Dattera mi er bare 5mnd, så jeg syntes det er litt tidlig å ha ho fra meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får du avgjøre selv. Men jeg syntes også at 5 mnd er for tidlig, jeg ville hatt en annen vogn til barnet blir litt større. Men til syvende og sist er det ditt valg!

Skrevet

Jeg synes ikke at OTH er en vogn som babyer på bare 5 mnd bør bruke som eneste vogn, pga liggestillingen, ikke regulerbart fotbrett og at man ikke kan snu den. Men det er min mening, du vet best selv:-)

Skrevet

Jeg har også oth.

For det første må jeg si at begrunnelsen med liggestilling og fotbrett ikke holder.

Når du legger ned ryggen på oth'en, så er den faktisk bare noen veldig få cm. høyere enn det som på f.eks. TfK kalles "full liggestilling". Dette har jeg nemlig sammenlignet :)

Angående fotbrettet, så er barna vanligvis så korte når de går over til sportsvogn, at de uansett ikke når ned til fotbrettet. Jenta min er litt over gjennomsnittet lang, men bena ligger praktisk talt rett frem i vognen.

Angående det med at vognen er vendt fremover, så er det noe du må føle på selv. Jeg lurte også på om det var dumt, men helsesøsteren vår sa i alle fall at det bare var tull at barn tok skade av slikt. Hun hadde selv hatt en fremovervendt vogn fra barnet ble født (og jeg velger tross alt å tro at helsesøstre har litt peiling på hva de "utsetter" barna sine for.) Jenta min trives også med å sitte fremover.

Imidlertid trivdes ikke jeg like bra med å ha henne vendt fra meg, fordi jeg hadde lyst å se på ansiktsuttrykkene hennes, og se hva hun så på, og slikt:) Kun fordi jeg synes det er koselig. Så jeg kjøpte en billig vogn på finn.no, og har den i tillegg. Bruker oth'en mest, spesielt hvis jeg går innover mot sentrum. Men bruker simo-vognen på tur i parken.

Jenta min begynte å bruke vognen litt da hun var 6 mndr. Nå er hun 7, og vi kommer nok til å veksle litt på vognene frem til sommeren. Men jeg må virkelig si at det er KUN for min del, vesla har det helt supert i oth'en :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...