Gå til innhold

Symptomer med IKM ca 3 april

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første dag siste mens 3 mars, EL 17 mars...

Symptomer:

Trøtt.. føler behov for å sitt mest mulig i ro, kvile mest mulig og bevege meg minst mulig, legger meg i halv ni tida om kvelden og sover i ca 12 timer, er ikkje i stand til å gjerne noe som helst, er heilt gåen. Fks å vaske håret er eit ork, å lese er et ork, å gå er eit ork, å skrive er eit ork... alt er bare et eg er kaputt og eg ligg her eg...

Svimmel.. eg er veldig svimmel.. åå reise seg fort opp går ikkje, da føler eg meg øren, kan ikkje gå spesielt fort, da blir eg svimmel, ikkje bevege meg raskt da blir eg svimmel, må pause når eg beveger meg, gå tur ute må gåes med turstaver og gå sakte fram... Det nydeligste i heile verden er å ligge med beina høgt i været og få blod til hodet...

Er dette gravid tegn ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall et tegn på lavt blodtrykk! Evt jernmangel; har du testet jernlagrene dine? Du bør nok ta deg en tur til legen for å få tatt noen blodprøver og målt blodtrykk, så du slipper å ha det slik!

Noen får vel lavere blodtrykk av å være gravid, har ikke hatt det akkurat slik selv.

Jeg har IKM ca samtidig som du, og mine symptomer er: trøtt, kvalm (spesielt om morgenen og kvelden). Ellers ikke noe spesielt. Hadde en blødning for noen dager siden, tror kanskje det var en festeblødning.

Skrevet

Kor mykje kvalm ? Sånn eg skal kaste opp kvalm, eller berre litt uvell kvalm, eller sånn kanskje eg er kvalam.. kvalme ?

Skrevet

Ikke sånn at eg må kaste opp, men uvel. Ikkje lyst på mat, i alle fall! Slik var det når eg var gravid sist også.

Så forresten at du skreiv inne på skravle om at du ikkje testa før ein dag over IKM; sist testa eg positivt 3 dagar før IKM, så eg har ikkje tenkt å vente særleg lengre no heller. Testar på onsdag, tenker eg.

Har du hatt det slik før, forresten? Du har jo prøvd lenge; har du hatt tilsvarande symptom før utan å vere gravid?

Skrevet

Hei.

Må si meg enig med Erisa at du må gå til legen viss du føler deg sånn. Har vært gravid to ganger før (har ett barn) og kvalmen og trøttheten har ikke slått til før uke 7-8, men er jo forskjellig fra person til person. Men har kunnet gå i full jobb og trene og sånn;)Lykke til med testing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...