Gå til innhold

er så sliten av familien min at jeg sliter med ammingen.


marguritten

Anbefalte innlegg

sitter i norge nå.

trodde jo at det skulle bli så morsomt å komme opp hit igjen.

det har det jo også vært.

men jeg bor hos bestemor, å hun er hele tiden etter meg.

hun forteller meg hele tiden at alt jeg gjør er feil.

at "sånn og sånn gjorde hun før".

jeg har sagt at jeg ikke gidder å høre på hennes råd og at det sliter meg ut at hun hele tiden er etter meg.

men hun bare fortsetter.

 

å i forrige uke så ble jeg syk i 2 dager med influensa, å fikk lite melk.

så vi ga elisa flaske da.

prøvde å pumpe meg,men det gikk dårlig.

så da jeg ble frisk igjen,så ville ikke elisa ha pupp mere.

å bestemor "gnir det bare inn" at jeg ikke helt får til å amme.

 

jeg kunne jo bare ha fortsatt med flaske,men elisa bruker allergi-morsmelk erstatning å jeg har bare med meg 2 bokser av dem.

så det vill ikke holde i 3 uker.

å de vill bli ALT for dyrt å kjøpe uten resept. (200 kr pr boks)

 

jeg er simpelten så sliten at jeg har lyst å reise hjem.

jeg får ikke sove hos min mor,for hun har behov for "hvile" siden hun skal på arbeid.

men hun har sagt jeg bare trenger å sove hos bestemor,så kan jeg være hos henne på dag tid.

 

off....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da =( .......er vel vanskelig å vite på forhånd hvordan det vil bli å møte familien igjen. Etter så mange år.. Utrolig kjipt at bestemor skal fly å hakke på deg!!! Gi henne inn!!! Du må ikke finne deg i det altså. (vet jo at det ikke er så himla lett)

 

Sjønner ikke helt hvorfor mamman din ikke vil ha dere hos seg heller.. Dere blir jo ikke på ferie i all evighet liksom? hun kan jammen "holde ut" den perioden dere er der oppe.. (hvile gjør man i grava HAHA :P)

 

Håper melka di kommer tilbake igjen, drikker du mye ammete? har hjulpet litt her.. *trøsteklemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg skikkelig vond av deg.

Er det mulig...

Synes først og fremst det er rart av moren din, og ikke vil ha dere hjemme hos seg... dere ser vel ikke hverandre så ofte, når dere bor i hvert deres land...??? i stedet for å måtte ha hvilen sin, burde hun heller tatt seg fri noen dager.... er vel ikke urimelig det???

 

Og at bestemoren din er sånn etter deg, er jo ikke noe hyggelig.

Rådene hennes funka sikkert når hun var i din stilling, men nå er det du som er mamma, og da er det dine "råd" som duger!!!!

 

Skjønner godt at du ønsker deg hjem... er vel litt stress å være hos bestemoren din på kveld/natt, og pakke med deg masse saker for å dra til moren din på dagtid...

 

Håper det kommer en løsning snart...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da stakkars deg... dette høres ikke kjekt ut altså!

 

Rart at du ikke kan sove hos moren din også... Hun burde jo ville være sammen med dere hele tiden når hun ser dere så sjeldent!

 

Må være kjempeslitsomt med en bestemor også som hele tiden er etter deg med råd... du må bare lukke ørene for det er du som vet best!!

 

Hvis du trenger å komme deg bort fra bestemor og sove et annet sted et par dager så bare si ifra:) Vi har gjesterom vi hvis du vil koble ut:)

 

Ellers er det litt synd at ferien ikke blir helt topp når du først er her!!!

Håper det går seg til og at ting blir bedre...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff.. Dette var ikke så kjekt. Håper du får melken din tilbake... Lett for meg å si, men ikke hør på mormoren din, ting har forandret seg siden den gang. Min mor er også sånn.. Dersom jeg gjør ting motsatt av det hun gjorde så maser om det, skal gi meg dårlig samvittighet i håp om at jeg til slutt gir etter. Men jeg vet at jeg har rett, og fortsetter med det.. Trist at din mor ikke vil ha dere på overnatting da.. Har du sagt noe til hun og din far om bursdagen din? Hvis det bare blir værre å være der, hadde nok jeg vurdert å reise hjem tidligere..

 

Håper hvertfall at barna dine, særlig hun eldste, koser seg.. :) Håper også at alt ordner seg for deg..

 

 

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, reis hjem og gå til sengs og amm og bli der og kos med baby og gi mye hudkontakt og hold på til melken er på topp igjen.

Det er ikke verdt å miste ammingen bare for å besøke familie som ikke engang vil ha dere boende fordi dere bråker (!) Aldri hørt på makan...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.

 

jeg er ved å kvæle "kjerringa".

jeg forteller henne gang på gang at jeg gjør det som funker for meg.

men hun forstetter og fortsetter.

 

f.eks i går så begynte elisa å skrike fordi hun var trett, så begynte bestemor, mens ungen stor skreik :" du må jo gi ungen grøt,du sulter jo henne"

(elisa er 3mnd å jeg har ikke tenkt å begynne med grøt enda)

 

jeg blir helt sliten av å tenke på henne.

det er som om hun suger meg for energi.

 

 

men jeg kjenner at melka er ved å komme tilbake, men elisa er ikke så glad for puppen mer.

så det er et helvete under hvert måltid.

å med en HEKS masende over meg om at jeg sulter ungen,er det ikke lett.

ikke rart jeg har stress.

 

men i morgen reiser jeg til min farmor og farfar,skal være der en uke.

 

mange takk for tilbude hermeline .

hadde sikkert takket ja til det hvis jeg skulle være lengere :)

 

 

så slipper jeg henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel, nordkvinne... dette høres ikke noe koselig ut i det hele tatt! Jeg har lest innleggene du har skrevet her fra Norge, og tenker at hadde det vært meg, så ville jeg reist hjem...huff...

 

Du skal være her oppe en uke til?

Kan uansett være lurt å gjøre som Bratsj sier; gå å legg deg sammen med babyen, amm og kos dere, kun dere to....

 

Håper det blir triveligere hos farmor og farfar!

 

Klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, kjenner jeg blir skikkelig provosert på dine vegne! UTROLIG slitsomt med folk som skal fortelle en hva som er best for din baby, hvordan de gjorde ting før osv.

Håper det blir bedre hos de andre besteforeldrene dine da! Stakkars :-(

 

Trøsteklem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...