Gå til innhold

Litt oppdatering fra meg og lillegutt!

*Maggi*

Anbefalte innlegg

Hei Oslo/omegn-jenter og alle andre!

Da har jeg kommet meg til en PC på biblioteket her på Ullevål...

Lille Victor og jeg har det bra - han ble hentet ut på torsdag formiddag kl. 10.25. Veide 1284 gram og var 38 cm lang : )

Nå bor han i kuvøsen sin på nyfødt-avd.

Så langt har det meste gått etter planen.

Han har ligget med Cpap (lett pustehjelp) de første par dagene, men nå har han vært av i nærmere et døgn, og det ser ut til å gå kjempefint.

Sliter litt med fordøyelsen, så han får bare litt mormelk i magen sin, men han får pedamix og litt glukose intravenøst i tillegg for at han ikke skal gå altfor mye ned. Hadde gått ned til 1194 gram i dag.

Ellers har de begynt å gi ham antibiotika fordi han har vært litt hissig rød rundt navlen. De gir det for sikkerhets skyld - de har tatt en del blodprøver som foreløpig ikke viser tegn til infeksjon, og så har de tatt noen dyrkningsprøver som de får svar på først i slutten av uken.

Han har hatt en natt i lyskasse, fordi bilirubinverdiene hans var litt høye (dvs. at han hadde tendens til gulsott).

Keisersnittet gikk fint, jeg var våken (hadde spinalbedøvelse) og etter at de hadde tatt babyen ut for å sjekke ham, kom de inn igjen til meg med ham slik at jeg skulle få hilse på ham før de tok ham med til nyfødt-avd. Har hatt forbausende lite vondt etterpå, men det har kanskje en sammenheng med at jeg har fått en del smertestillende jevnt over. Skal ta ut "stiftene" i morgen, og da blir jeg utskrevet fra sykehuset også. Flytter da forhåpentligvis over på pasienthotellet.

I går så jeg datteren vår igjen for første gang siden onsdag, og det var et hjertelig gjensyn. Skal prøve å fordele tiden min mellom sykehuset og henne fremover, så når jeg er med henne får pappaen sitte ute med lillegutt.

Nå stenger biblioteket straks, men jeg kommer sterkere tilbake en annen dag: )

Ha det fint så lenge, kos dere på treff i morgen! Skulle gjerne vært der, men det får nok bero til neste gang: )

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med vel overstått.

Godt å høre at det har gått så bra - under omstendlighetene å være.

Det er fint at du kan være der for både Victor og storesøster, men tenk også på deg en gang i blant - og hvil ut etter all stress og strapaser!

LYKKE TIL!

Hei Maggi!

Gratulere rmed lille Victor! Fint navn gutten din har fått!!

Har gått og ventet på oppdatering fra deg. Så fint at alt gikk så bra under keisersnittet og at lillegutt nå puster selv. Han blir vel liggende i kuvøsen en tid fremover til han blir sterk nok og viser oppgang i vekten.

Godt å høre at du har kommet deg så raskt etter keisersnittet.

Nå er det bare å kose seg med lillegutt og resten av familien. Skal se etter deg når jeg skal inn på ullevåll selv 18 april.

Lykke til!! Sees på treff!!

Klem :-)

Annonse

Gratulerer så mye! Har vært så spent på å få en oppdatering fra deg. Fint at det har gått så bra. Du får prøve å hvile litt på sykehuset og samle krefter. Viktig å fordele tiden mellom begge barna. Hva sier storesøster, synes hun det er stas med en lillebror? Hvor lenge regner du med at lille Victor må være på sykehuset?

Ønsker dere alle masse lykke til fremover, og ser frem til å møte deg og Victor på et senere treff!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...