Gå til innhold

78 prosent er positive...

Mia_I

Anbefalte innlegg

til eggdonasjon, viser en undersøkelse blant bladet Gravids lesere. det synes jeg er et hyggelig overraskende høyt tall!!

Er heldigvis ikke så mange som trenger å få donert egg, men for de det gjelder må det være fryktelig frustrerende at sæddonasjon er lov, men ikke egg.

jeg synes i alle fall ikke man burde gjøre forskjell på kjønnene her.

Fortsetter under...

Ja, leste også den artikkelen. Må si jeg ble svært provosert over hva stortingsrepresentant Olav Gunnar Ballo sa..

"jeg er i mot eggdonasjon fordi det overskriver helt naturlige skillelinjer. Ved sæddonasjon får barnet fortsatt to biologiske foreldre. Hvis man utfører eggdonasjon, får barnet tre biologiske foreldre"...

Jeg skjønner ikke dette jeg da.. Teller liksom ikke sæden til den andre mannen da eller??

Det blir jo AKKURAT det samme synes jeg!!!

Sæd fra en annen mann eller egg fra en annen dame.. Hva er forskjellen, og hva mener Olav Gunnar???

Er jeg bare helt teit som ikke skjønner dette??

Håper virkelig at eggdonasjon blir tillatt, og da skal jeg donere også.

Huffja, blir reint sliten av den argumentasjonen der. Slik jeg skjønner det mener de at det blir tre biologiske foreldre fordi en andre kvinne bærer frem barnet - men ikke tre biologiske foreldre ved sæddonasjon, fordi den sterile mannen ikke på noen måte blir biologisk far.

Men - jeg skjønner ikke hva det har å si i praksis - er jo ETT par som ønsker seg barn, og donoren er jo uansett ikke inne i bildet som tredjeforelder.

Ja, det er akkurat det.. Den dama som gir bort eggene sine, ønsker jo ikke å være mamma for barnet.

Jeg blir helt matt jeg..

Også alder er et "viktig" argumentasjon.. Jeg mener at det ikke er så viktig jeg da, det er jo bare å sette en grense, og da er det gjort. Så er man ferdig med den saken!

Du får ikke bli mamma hvis du er over den og den alderen. Er det så vanskelig? det er jo aldersgrenser på ivf, så det er jo bare å å følge de samme retningslinjene der.. Dessuten er det ikke så mange damer som er over 50 som vil bli mamma heller, om de tror det...

Kjenner at dette er en sak jeg brenner ekstra for. Jeg vet at jeg med mine snart 25 år kunne ha hjulpet mange damer her i Norge med å bli gravid, og bli mamma, også får jeg ikke lov???

Hva slags tull er det?

Mens min mann kan få lov å gi bort sæd? Dette er diskrimingering.

(jeg skjønner hva sv-mannen mener, men jeg forstår det ikke.)

Håpløst, ja.

Enig ang aldersgrense - det er jo bare å sette samme som ved IVF. Man trenger jo definitivt legehjelp for å få til eggdonasjon også, så her er det jo ikke noen grunn til å frykte at folk skal slippe seg løs på egen hånd.

Det kjedelige er jo at det ikke bare er SV som mener dette.... Får håpe de litt mer liberale partiene får gjennomslag for sitt syn!!!

Jeg mener at den som bærer fram barnet uansett er biologisk mor, jeg da! Uansett om sæden eller egget er donert eller hva det er....

Utrolig hvor firkantede enkelte (eldre menn(??), typisk....) kan være...

Håper det blir lov med eggdonasjon i Norge også etter hvert. Enig i at det er diskriminerende at bare menn kan donere.

Tyder bare på at vi har langt igjen når det gjelder likestilling i landet....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...