Tjorven81 Skrevet 26. mars 2007 #1 Del Skrevet 26. mars 2007 Idag var dagen jeg har gledet meg så til i 2 uker. Trodde 2 uker var en evighet, men gikk greit. Nesten ikke sovet i natt, sikkert fordi jeg var så spent på timen der jeg skulle få bekreftelse på at jeg endelig var blitt gravid. Da jeg kom, tok legen imot oss (min kjære var med). Hyggelig og spurte om når jeg sist hadde mens osv. Han fortalte at han skulle fylle masse skjemaer og finne termin. Jeg var hos en privat lege, og han har utstyr for å ta innvendig UL. Vi har gledet oss så til dette. La meg ned og der leita og leita han. Han sa at han så "matposen" til babyen, men ikke mer. Fikk slik panikk at jeg bare ville svime av....så sier han jo der ser jeg noe...men det er veldig lite. Jaha tenkte jeg....han trodde jeg var veldig kort på vei. Jaha, da har vi vell foregnet oss totalt galt da. Plutselig slår han på lyd, han hører hjertet, men det kunne være mitt. Jaha...vil ha svar på om ting var normalt, aldri vært gravid for svingende. Han så masse blod, som han trodde kom til å komme ut...hmm...er det spontanabort på gang? Nei så fikk jeg beskjed om at jeg skulle komme tilbake om 3 uker for å finne ut mer....kledde på meg og fikk bare et hadet. Står ute å skal ha ny time og da kommer han etter. Hvis du begynner å blø er det ikke vits å komme på kontroll og er det spontanabort trengte jeg ikke komme da heller. Neivell? Hvorfor? Hva mener han? Jeg skjønner ingen verdens ting. Jeg er stum. Jeg er redd. Jeg sitter bare å venter på at jeg skal begynne å blø. Time igjen om 3 uker....det kommer nok til å bli verdens lengste tid!!! Jeg er lei meg, veldig!! Min kjære ble også lei seg, han er dratt på jobb... Så her sitter jeg...skjønner ingenting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Belle* Skrevet 26. mars 2007 #2 Del Skrevet 26. mars 2007 Uff dette var leit å lese. Skjønner at du er fortvilet. Tenk å bli behandlet sånn da! Fikk gråten i halsen selv her jeg nå. Jeg har dessverre ingen erfaring med hverken ultralyd eller blod eller noe sånt, for det er første gang jeg er gravid. Men jeg skjønner usikkerheten og redselen for at noe er galt. Ville bare si at jeg føler med deg! Kjenner selv at det er mye usikkerhet og venting forbundet med graviditet. Men jeg håper du får trøst og svar på en del spørsmål fort! Du kan jo ikke ha det sånn i tre uker. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/#findComment-8771300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #3 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei, Først og fremst, dette kan gå helt fint. Legen har sett et fosteranlegg og hjertelyden kan gjerne ha vært fra babyen. Mange har blødninger uten at det går galt. Jeg synes du skal sette deg ned sammen med kjæresten din i kveld og spørre han hvordan han opplevde timen og hvordan han tolket hva legen sa. Jeg har selv hatt med meg sambo til timen og han har klart å se tingene litt tydligere og klarere enn meg. Det er mye følelser i sving under en undersøkelse og for oss kvinner er det nok ekstra emosjonelt. Når dere har snakket sammen og dere eventullt føler at dere manglet mange svar ville jeg vurdert å be om en ny time hos legen for å få mer svar. Si at du har behov for en oppfølgende samtale og skriv gjerne opp spørsmålene dine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/#findComment-8771779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 26. mars 2007 #4 Del Skrevet 26. mars 2007 KJÆRE DEG TJORVEN81. Nå skal du høre her! Det du opplevde i dag var skremmende, stakkars deg førstegangsfødende og få en slik start. Det var ABSOLUTT ikke bra. Og en proffesjonell lege i privat regi kan ikke komme med slike forkortede utsagn, og han kan heller ikke komme ut og slenge ut det med blødning eller abort...Det er IKKE lov, og de har taushetsplikt og kunden i fokus. Du betaler jo gjerne litt ekstra for privat time og så en slik DÅRLIG service skal du IKKE godta. Du skal ringe ned snakke med noen overordnede, forklare situasjonen med hans dårlig faglig kunnskap og uttalelser som gjorde deg engstelig. Jeg har 3 jenter fra før, den 4. er på vei og vet litt hva jeg snakker om. Dette kan du ikke godta. Bare si du skal ha ny time hos en annen med en gang, for du ble veldig bekymret og redd etter du var hos han. Jeg småblør hver gang jeg er gravid og det er aldri noe galt. Jeg har lettblødelig livmortapp, men jeg er slik, så jeg skal bare ikke løfte så mye. Ta det litt roliger enn vanlig. Nå har jeg gått med mørk blødning siden torsdag og var på ul i dag, men alt vel og hjerte banket på babyen. Hvor langt er du på vei? De kan se en sort prikk som slår om det er hjerte i uke 6... Skjønner du har det helt pyton nå. Sitte der ensom og forlat og være redd og bare grine. Vet hvordan du har det. Ring de nå!!!!!!!!!! Dette er ikke hva en oppførsel på en privat lege skal være. Klart du skal ringe om du begynner å blø.............Ikke hør på han. Snakk med din sambo i kveld, og hør hvordan han opplevde det også. Du kan begynne å blø litt etter en innvendig ul, men ikke farlig. Om du får magesmerter skal du kontakte lege. Jeg ønsker deg veldig masse lykke til ........... Han så nok fostersekken og plommen som skal bli baby....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/#findComment-8771985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mosseline Skrevet 26. mars 2007 #5 Del Skrevet 26. mars 2007 Stakkars deg!!! Snakk om uprofisjonell lege. Dette må du gjøre noe med. Jeg er svanger for fjerde gang og hadde en kraftig blødning på lørdag. Var bombesikker på at det gikk galt, men ble sendt på UL. Der lå babyen og hjertet banket helt fint. Fikk streng beskjed om å ta det helt rolig og ikke stresse. Uansett blødning SKAL man ta kontakt med lege eller jordmor. Og det er uansett hvor langt man er kommet. Håper du får ny time. Du kan jo eventuelt ta kontakt med jordmor. De har lov å henvise til UL uten å måtte kontakte lege først. Kjempemasse lykke til!! Håper alt går bra med deg!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/#findComment-8772203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimienta Skrevet 26. mars 2007 #6 Del Skrevet 26. mars 2007 Hørtes ikke bra ut nei, litt av en usympatisk lege!!! Hvis du bare er 5-6 uker på vei så er det kanskje ikke sikkert at han kan se noe på UL så tidlig heller? Og ihvertfall ikke høre hjertelyd! Ville gått til en annen lege hvis jeg var deg, du burde ihvertfall få bekreftet graviditeten og få forklart litt grundigere hva som foregår. Håper det går bra med deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/#findComment-8772674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maritmora Skrevet 26. mars 2007 #7 Del Skrevet 26. mars 2007 Kjære Tjorven! Henger meg på det de andre har skrevet her! Skulle ikke vært lov av en lege å oppføre seg slik, og da spes ikke en privatpraktiserende, der man jo må forvente litt ekstra service! Du skal ikke finne deg i slik behandling! Støttende klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8771095-f%C3%B8rste-time/#findComment-8773455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå