Gå til innhold

Lettere terminforvirret :o)

Anbefalte innlegg

Jeg vet at første dag av siste mens var 25. januar. Denne har jeg oppgitt hele tiden.

Når jeg bruker kalkulatoren her på BiM får jeg termin 4. november. En annen kalkulator på nett viser 3. november. Ved første kontroll hos legen sa hun 5. november. Nå ringte jeg og bestillte time hos jordmor og der sa de 1. november! Hi hi. Har jo ikke så mye å si, men blir litt forvirret. Hvorfor bruker de så mange ulike regneregler? Er det noen som legger til et visst antall dagers margin e.l?

Beholder i alle fall termin 4. november her inne til jeg har vært på ultralyd jeg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8770366-lettere-terminforvirret-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminen her på bim regnes med en syklus på 28 dager. Jeg hadde siste mens 15 februar, men en syklus på 25 dager. Dvs at terminen her på bim er 25 men min er 22 for du må trekke fra i mitt ekempel 3 dager. Om du har syklus på 30 dager må du plusse på 2 dager ekstra på den terminen som kommer på bim.

Ble du noe klokere?

Jepp, jeg skjønner hva du mener :o)

Jeg brukte selv sykluslengde 28 dager på nettet, men da lege og jordmor regnet ut spurte de ikke om dette. Så vet ikke hva de regner med som standard. Men, men blir jo bare ca uansett.

Takk for svar i alle fall. Du er som alltid pratsom og positiv! Har lagt merke til det her inne ;o)

Tror legen bruker en gjennomsnittlig lengde på svangerskap på 40 uker + 2 dager (282 dager?) fra første dag i siste mens for å beregne termin. Her på bim bruker de vel 280 dager da? Og så er vel spørsmålet om de regner med den første (eller siste?) dagen? Etter ultralyd bruker de uansett den datoen, selv om den er minst like uberegnelig. Ungen kommer når den kommer, hehe.

:-)

Har og fått forskjellige termin dager, legen 2 nov, her 13 nov, en annen plass 11 og 14 nov. Vet iallefall at datoen til legen er feil, for den tar ikke hensyn til mens syklus (jeg hadde en lang syklus)

Så jeg har lagt inn eggløsningsdag på beregningen siden jeg vet når jeg hadde den og da kom det opp med 13 og 14 november - så de stoler jeg mest på :-)

Hehe..så morsomt, for er akkurat likt på meg=) Første dag av min siste mens var 26. januar, og jeg får også opp 4. november som termin. Men andre steder har jeg fått opp både 3. og 5. Så det blir spennende å se når babyene våre kommer=) Kanskje de bestemmer seg for å komme samme dag?

Annonse

Takk for det Belle. Synes det er hyggelig å hjelpe, og det å være positiv er sunt og godt........Vi får glede oss sammen med den lille i magen....

Sitter og kulern i sofaen. Nettopp spist toast....Godt det. Sitter å strikker babyborn klær til jentene mine. Skal snart begynne på noe til den lille.....Det er så koselig å strikke noe..

Så moro! Da blir det spennende når vi nærmer oss november :o) Er jeg like heldig som vanlig går jeg sikkert langt over tida.... Er førstegangsfødende også, så det er vel ganske normalt. Men men, håper bare alt går godt med oss alle! Så lenge barnet er friskt, så skal jeg ikke klage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...