Gå til innhold

pelias universal innsektsmiddel (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et spm litt utenfor tema men jeg prøver meg likevel:

Er så sinnsykt plaget av disse grusomme edderkoppene. Har allerede hatt 4-5 stykker på besøk inne i huset og det er jeg ikke mye glad for. Sist sommer krydde det av ederkopper ute under platten, så i år må vi gjøre noe for å slippe hysteriet mitt når de kommer.

Er det noen som har hørt om PELIAS UNIVERSAL INNSEKTSMIDDEL??? Fungerer det?? Jeg er villig til å prøve alt. Har en gutt på 1,5 år som jeg ikke har lyst å lære opp til å bli like hysterisk som meg :)

Fortsetter under...

Skrevet

Har brukt flaskevis med PUI (Pelias Universal Innsektmiddel),

Sprayer rundt soveroms vindua våre tredjeverdag. Og rundt verandadør og garageporten.....

Fungerer SUPERT!!!

kAN IKKE LEVE UTEN

Skrevet

Er uunværlig her i huset.

Tar råtta på edderkopp og maurplager.

Vi sprayer også rundt soveroms vinduene med jevne mellomrom.

Ikke en edderkopp i sikte.

Skrevet

Hei og tusen takk for svar :)

Jeg ringte til Pelias for å høre hva de sa og han sa sprayen skulle virke i 5-7 uker. Dere skriver at dere sprayer oftere (hver 3 dag). Er det fordi dere så at det ikke virket uten å spraye så ofte??

Jeg spurte om det kunne være farlig å spraye dette innvendig ettersom jeg er gravid?? Han mente at jeg måtte ta valget selv men at det ikke skulle være noe farlig.

Hva tror dere??? Sprayer dere innvendig på vinduskarmene på barnerommet også?? Tenker på om det kan være farlig for lille gullet mitt??

Sprayer dere direkte på edderkoppene for å drepe dem også??

Han fra Pelias anbefalte et pulver til å bruke utendørs, som kunne blandes ut i vann og sprayes på grunnmur og under platten hvor vi er plaget mest av disse grusomme skapningene. Har dere prøvd dette pulveret?? Eller er det nok med å kun bruke sprayen??

Håper dere kan svare på alle spm mine:)

Hilsen en overhysterisk edderkopphater

Skrevet

Hei.

Jo, det er lang virketid, 5-7 uker, men jeg er sååå hysterisk for edderkopper, at jeg ikke takler å få en inn på soverommet, og tanken på og finne en inne på min datters rom gjør meg fysisk dårlig.

Jeg begynner nesten å gråte. Fprde jeg synes det er så ubehagelig.

Jeg pleier åpne vinduet og så sprayer jeg i sikk/sakklangs dør og vinduskarmer.

Slik at det kommer litt ute og litt inne på karmen.

Og så sprayer jeg ekstra på bordkledninga runt vinduer utvendig.

Dette er forebyggende.

Og kjempeeffektivt.

Men jo, de har jo rett, det er lenger holdbarhet enn min bruk tilsier, men jeg tar lissom ikke sjangsen på og finne ut hvor lang tid det tar før de grusomme edderkoppene kommer tilbake.

Vi pleier spraye karmene på barnerommet om morgenen/formidagen, slik at det da står åpent og lufter ut hele dagen. Da er det ikke noe lykt der når jenta legger seg.

-Nå har vi åpent vinduet heile dagen og natta også da.

Det å spraye direkte på edderkoppene er ikke altid så lurt. For edderkoppene vil rømme unna, og det har jeg delte erfaringer med.

-Første gang jeg fikk sprayen så sprayet jeg oppi taket på overbygget utenfor verandadøra, det er ikke tett, men glipe mellom plankene, og da kom det 4 edderkopper ned....de rømte jo naturligvis for det kom jo plutselig masse fæl spray oppe der med dem....hehe.

Pulveret her jeg ingen erfaring med.

JEg pleier også å spraye utelampa mi, og da kommer det ikke store ekle møll og sånt der heller, slike som tiltrekkes lyset.

Jeg sprayer også litt nedi og runt postkassa og søpeldunken....

Og så har vi rødt hus, og ser godt sånne edderkoppreir.......har du sett de, som små hvite bommulsdotter mellom to bordkledninger..gjerne med mammaedderkoppen liggende oppå. Ser jeg det, så henter jeg min kjøre Pelias, og sprayer MASSE..........bare for å være sikker på at det ikke er liv mer.

Og så sprayer jeg hagemøblene våre, litt inn under parasollen, ja rundt om over alt.

Hehe går noen flasker hver sommer ja.

I barnehagen hvor jeg jobber har de i 20 år vert plagen av MAUR hver vår, men de 5 årene etter at jeg begynte jobbe der, så er de så og si kvitt dem etter at jeg introduserte sprayen for dem, og vi sprayer langs lister, og der mauren kommer inn med jevne mellomrom når siste unge er hentet.

Funker SUPERT.

Dersom du lufter barnerommet tror jeg ikke det er farlig.

Annbefales.

Jeg er også EKSTREMT hysterisk redd edderkopper....hehe men det har du kanskje skjønt....hihi

Skrevet

Hei igjen :)

Det er godt å se at det ikke bare er jeg som er så hysterisk :) Ikke at jeg unner noen andre å være så redd, men jeg tenkte at det går ikke ann å være så hysterisk for noen små ekle kryp som jeg. Jeg kan også begynne å skrike dersom edderkoppene kommer inn i huset og ingen er hjemme til å hjelpe meg til å drepe den. Begynner å svette og mister all logisk tankegang, men det vet du vel alt om du også??

Tusen takk for utfyllende beskrivelser på hvordan jeg kan prøve å holde unna disse helv....... skapningene fra huset. Skal kjøre å kjøpe en spray med en gang butikken åpner.

Jeg regner med at du sprayer godt rundt alle ventiler også??

Hvordan fungerer sprayen?? Dør edderkoppene når de kommer borti middelet, eller holder de seg bare unna det fordi de ikke liker lukten??

Jeg har heldigvis aldri sett et edderkoppreir, men er sikker på at de har laget seg et reir under platten foran inngangsdøren vår. For i fjor sommer kunne jeg på det verste telle opptill 20 edderkopper på en gang. Med en gang sola kom fram tittet de ufyselige skapningene fram fra platten. Det var så vidt at jeg turte å gå inn gjennom døra hele sommeren, og det vil jeg ikke gå gjennom et år til.

Jeg prøvde å finne noe jeg kunne gjøre for å få fjernet edderkoppene i hele fjor sommer. Ringte tom til et skadedyrfirma her i Tromsø, men han lo bare av meg og sa at edderkopper ikke er skadedyr men nyttedyr. Han mente at det var ingenting jeg kunne gjøre for å fjerne dem. Du kan tro jeg ble glad da jeg plutselig leste et innlegg i avisa om PUI for en liten stund siden. Håper at denne sommeren blir bedre :)

Annonse

Skrevet

Tror nok vi er heilt like ang edderkopp hysteriet jeg. Jo jeg vat alt om å miste logisk tankegang.

De ER jo ikke farlige, og tenk hvor mye kryp vi hadde hatt dersom de ikke var her og spiste andre småkryp...joa, jeg VET det, men den kunnskapen hjelper ikke når de kryper mot meg med de hårete beina sine.....grøsss

"Godt" vi er flere...........

Alle ventiler blir sprayet............

Jeg bestiller pr telefon jeg, finnes ikke i butikke her jeg bor.

Dersom du sprayer PÅ en edderkopp så rømmer den unna, firer seg ned ol, men den dør.....

Men den sprayen holder også edderkoppene unna...............du slipper å fa dem der.

Så dersom du først bruker den til å drepe de som ER der, og siden sprayer gjevnli, så kommer ingen andre tilbake heller!!

Løp og kjøp!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tlfnr til noen som selger slikt??

Dette MÅ jeg ha...

Skrevet

hvor får man tak i dette? jeg leste litt på nett nå, rapport fra folkehelseinstituttet, og der sto det at denne sprayen ikke er til hjemmebruk. Det vil si at det kun er skadedyrfirmaer osv som får bruke dem....hm?!

Skrevet

Sånn spray vil jeg og ha...

hvor får man fatt i det?

Skrevet

Huffda likte ikke helt det du sa om rapporten fra folkehelseinstituttet mortilseb :( Skal prøve å lese litt der jeg også. Jeg gikk inn på pelias.no og fant ut hvilken forhandler som selger pelias her i Tromsø hvor jeg bor.

Dere kan også ringe til pelias på gratis tlfnr 62415888

Skrevet

Merkelig dersom dette ikke skal kunne brukes av private...jeg har jo brukt den i flere år........

Skrevet

Jeg ELSKER min peliasspray!!! Jeg har ikke edderkoppskrekk, men ser jeg en bie eller en veps så blir jeg helt bananas, og i fjor sommer krydde det av dem inni huset. Jeg er så redd dem at jeg ikke tør å slå dem engang, så straks det dukker opp en jævle så løper jeg og henter sprayen og udyret faller i bakken steindød omtrent før jeg har fått dusjet den :-D Helt genialt!

Annonse

Skrevet

PUI er ufarlig for oss menesker. Det inneholder plantesaft fra bl.a krysantemun. De inneholde samme virkestoff som radar og slikt men er konstruert på enn litt annen måte slik at den er mer effektiv. PUI dreper effektivt maur, veps, fluer, mygg og de fleste innsekter. Det er også svært farlig for fisk. Så hold sprayen unna akvariumet. Sprayen er litt dyr men den er verdt hvær krone. (ca 3-400 sist jeg sjekka)

Når det gjelder edderkopper så tar den noen av de men de største vil den ikke drepe med en gang. Dette er fordi edderkopper en veldig hardføre. De vil nok sky unna. Spray i kroker og sprekker og andre plasser dere tror de gjemmer seg.

Husk at det å ha noen eddekopper er egentlig bare sunt. De tar utrolig mange andre insekter. Plager ikke edderkoppen deg så la den være.

Når det gjeder pulveret så kalles dette for Pelias maurmiddel og kan brukes bare ute. Bland det ut i vann og spray det ute på bakken eller grunnmuren rundt huset. Gjerne i maurtuer og slikt like ved huset.

Jeg har jobbet i Pelias for noen år siden så jeg kjenner til sprayen. Det er mange hyggelige folk der så ring dem hvis dere lurer på noe. Ja det er et seriøst firma som bruker stoffer som er godkjent fra folkehelsa. Men husk at all bruk av kjemikalier skal brukes med omhu. Spray ikke på plasser du er redd skal bli "sleika på " av poden eller på ting du er veldig redd for. Det kan sette flekker. Gode tips er sikkert bare en telefon unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...