Gå til innhold

Bugaboo vs Quinny Freestyle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke bestemme meg for hvilken vogn jeg skal velge av disse to... noen som har erfaringer? Kan man bruke vogna lenge? Får man plass til skinnpose i sportsvogn delen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÅH! Av disse to vognene er det ikke snev av tvil en gang! Quinny er tung, uhåndterlig, knøttliten bag, liten og lite lun sittedel, slarkete og lite lun kalesje, kalesjen bråker noe helt for j***** for å få den opp og ned, og vogna er lite stabil med sportsdelen vendt fra deg...

Bugaboo er en klassevogn! Kjempestor bag, blant de største på markedet, utrolig lun og god, plass nok i massevis til skinnpose, både i sportsvogndelen og i bagen, sittedelen er god og høy, kjempelun kalesje og god plass under vogna. Veier i underkant av 10 kg og tar knøttliten plass sammenlagt. Kan brukes til ungen er 3-4 år visstnok (kjenner flere som gjør det, men har aldri brukt vogn så lenge jeg ;-))

Skrevet

med mindre du får en stor baby holder quinnyen et par tre år. kjenner ettåringer som ligger i sportsdelen med voksipose...

bugaboo har mye større bag, men sportsdelen er jo et sete som ikke blir flatt slik det blir på quïnnyen.

bag: bogaboo er størst og kan brukes lengst.

sportsdel: quinny er størst/lengst og mer anvendelig.

med bugaboo mister du kanskje et mellomstadie hvor babyen vil sitte mer opp, men ssamtidig ha mulighet til å sove i vogna. kan jo bruke bagen lenge på bugabooen og ha med en pute når gullet vil sitte, det er jo god plass til den i fotenden mens barnet ligger....

ble du mer forvirret nå?

quinnyen oppfører seg litt vimsete på tur syns jeg, selv om du låser hjulet, men den er jo lett å holde, drar jo ikke avgårde, men litt irriterende på lange sletter syns jeg. vet ikke hvordan dette er på buggisen, men bor du i byen er det jo ikke en veldig aktuell problemstilling...

Skrevet

Ja, jeg er også litt usikker på hvordan det vil være å sove i sportsvogndelen til bugaboo?

Skrevet

de som har valgt bugaboo sier det ikke er noe problem, mens mange andre sverger til flatt sete. et vennepar av meg har oth og syns det er neg med setestillingen som ikke blir flat. deres barn sover derfor ikke så mye ute som de kunne ønske.....

mitt barn sover i vogna ute to g hver dag ofte mens jeg går tur og vi har derfor emmaljunga combi....

hun har i gjennomsnitt fem timer søvn i vogn hver dag og da vil jeg gjerne at hun ligger flatt : )

anonym nr en

Skrevet

jeg har ikke prøvd bugabooen selv (ennå - vi tar den i bruk i juni, håper jeg), men de jeg har snakket med er veldig fornøyd. jeg stoppet en mann som trillet vogna her om dagen og spurte om nettopp det med soving i sportsvogn. det han sa var at ryggen er rett, hvilket er det viktigste. at barnet ligger litt "opppver" med bena var, i følge ham, helt uproblematisk. skrå liggestilling gir belastning i ryggen, men det har den da altså ikke.

anonym nr to. eller var det tre?

Skrevet

..men snudd på seg får man jo da ikke i en slik vogn...blir litt samma dealen som med quinny buzz dette med seteedlen..solgte den jeg...lillegutt hata den for å sove i,nettopp på grunn av at han fikk jo ikke skifta stilling oppi der..en er tvunget til å ligge på ryggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...