Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som vet hvilke bydeler som har sendt ut svar i hovedopptaket? Jeg vet at Sagene sannsynligvis sender ut i løpet av uka, og at de dessuten har sendt ut svar på en del småbarnsplasser som er nye fra mai.

Jeg lurer spesielt på Nordre Aker og Grünerløkka.

Ja, vi har fått svar på søknaden. Bor i bydel Østensjø. Fikk telefon direkte fra barnehagen, pluss brev i posten fra dem. Ikke fått brev fra kommunen ennå. Barnehagen er privat, ikke kommunal - kanskje det er derfor vi fikk svar så fort. Vi har et eldre søsken i bhg fra før og er kjent der, samt at det var søskenprioritering - heldigvis for oss! Nå er vi kjempeglade. Førstemann måtte vi stå i kø med i over 2 år før vi fikk plass i egen bydel. Riktig lykke til med deg, de sier jo at bydel Østensjø skal greie full dekning fra 2007!

Annonse

Jeg ringte bydel St.Hanshaugen i går, og fikk beskjed om at de sender ut tilbudsbrev rett etter påske. De ville ikke si noen ting per i dag siden ingenting er offentlig ennå.

Du kan ringe bydelen din og høre om de har trukket, og når brevene sendes ut.

Lykke til:-)

Hei

Svarer på mitt eget spørsmål jeg, for nå har jeg ringt bydelen (Østensjø)og de sa som følger:

"Vi sender ut til de som har fått plass nå i denne uken. Har du ikke fått brev innen tirsdag i neste uke så har du ikke fått plass.

Av erfaring så er det ca 100 som takker nei, og da vil de 100 øverst på listen få tilbud om plass. Dette skjer i løpet av april-mai og har du ikke fått noe brev innen 1. juni så beklager.....ingen bhg-plass til deg!"

Derfor håper jeg så inderlig at det ligger et brev til meg i postkassen når jeg kommer hjem fra jobb i dag!

Dette er jammen nervepirrende:-(

Annonse

I Oslo er det sånn at alle søkerne i samme årskull blir lagt inn på en maskin. Denne maskinen deler ut et tilfeldig nummer til alle søkerne. Og så går de ut fra nr. 1 og oppover...

Så dette er jo tilfeldig og ikke "først til mølla".

F.eks. så var det 344 søkere i vårt årskull på Grunerløkka. Og 76 ledige plasser. Vi var så uheldige å få nr. 275..... Så med andre ord: Bare å glemme å få plass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...