Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hei, er gravid og lurer på om jeg bør kjøpr en duo eller en kombi vogn?
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Kommer jo an på behovet du har da... Jeg har prøvd begge deler, og synes fordelen med duo er at bagen er stor, tykkere madrass og at den har en liten rygg du kan bruke når barnet vil litt opp. Men den er ikke god å bære. (Emmaljunga) Så har vi kombi, der er bagen litt smalere men har fungert helt bra. Lettere å bære. Synes spesielt det var bra på helsestasjon og lignende, å bare bære med bagen inn uten å måtte løsne den fra understellet. Så jeg ville vel gått for kombi (Simo)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Ja, jeg har hørt mye bra om simo komi Eneste negative jeg har hørt er at den er tung.
minime<3 in belly Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Jeg har selv gått for en DUO vogn fordi det er veldig lettvindt å skifte over til sportsdelen og det er større plass i duo ligge delen enn kombi.... Så vi har gått for en Emmaljunga Edge Duo og tror vi kommer til å være strålende fornøyd med den.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Hvis du velger kombi har du en tung vogn i starten, fordi du triller rundt på både bag og sportsunderstell. Fordelen er at bagen er lett å ta ut, ulempen er at bagen er mindre enn på duo. Velger du DUO har du en større bag i starten, men en bag som er litt tyngre å ta av og bære med seg. Når du går over til sportsdelen på duo-vognen har du jo en maken vogn som kombi uten bag oppi. Smak og behag, hvilke behov du har o.s.v. Jeg har hatt kombi før, men velger DUO denne gangen. Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Så lenge du ikke er avhengig av å bære bagen mye ville jeg kjøpt duovogn. Om du må bære en del ville jeg valgt kombi. Har selv en kombi etter førstemann. Da bodde vi i blokk og måtte gå masse i trapper (hadde vogna i rom ved inngangen). Da var den helt super. Også når vi var på besøk var den lett å ta med inn. Men nå bor jeg i enebolig, og kunne godt ha tenkt meg en duovogn. Babybagene er lengre og mye romsligere. Blir luftigere om sommeren og plass til mer poser/dyner om vinteren. Kan oftest brukes lengre enn kombibagen. De fleste vognene har klikk-system nå, så duobagen er lett å løsne/sette på plass. Men den er tungvint å bære. På noen duobager er festet (til å sette på understellet) i veien slik at bagen ikke står helt flatt på bakken. Disse kan det jo være greit å unngå, fordel å kunne ta den med inn å la baby sove i den.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Har Simo kombi og den har fungert helt greit. Men den er nok tyngre enn duovarianten. Bagen til kombien er ikke lett å bære så det er ikke noe å drasse på lengden med. Prøvetrille og prøvepakke vogn i bilen før du kjøper!
*toppris* Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 eg har brio kombi, kjempefornøyd, er ikke tung i det heletatt! er veldig praktisk med tanke på at baggen ligger i sportsdelen så når guttungen sover og vi fx skal noe sted tar eg bare oh løfter ut baggen, så slipper eg å løfte på ham og styre på.. Eller hvis han vil sove og vi ikke er hjemme, men hos noen så kan han legges i baggen:)
Gjest_1001 Skrevet 30. mars 2007 #9 Skrevet 30. mars 2007 Hadde Duo von jeg (emmaljunga), men neste gang velger jeg nok kombi
Sommerfugl78 Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 Er veldig usikker på om jeg vil ha duo eller kombi. Bedre plass til vinteren i duo, og så synes jeg den var lettere og bedre å kjøre (prøvde på butikken). Men så bor vi i 3.etg, og den duo'en blir en del tyngre å bære. Men vet ikke om man trenger å ta bagen opp i leiligheten hver gang, kan jo bære barnet i sele tenkte jeg? Men hvis barnet sover, eller en skal på helsestasjon/ besøk/ kafé. Har tenkt mest på duo, men det er jo mange fordeler med kombi. Flere fordeler / ulemper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå