Jordbær1975 Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Hei! Jeg er en førstegangsgravid som lurer på om det er skadelig å farge/stripe håret lysere når man er gravid, pleier å gjøre det ellers .. Også lurer jeg hvordan det er å med å male inne med vannbasert maling, er det skadelig, eller går det fint? Hilsen fra
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 vannbasert maling går vel greit med di anbefaler hvis du kan la være så gjør det=) å luft GODT=) har hørt at farging skal man unngå men at striping går greit=) er det jeg har fått med meg, kansje noen andre vet noe annet..?=)
skunkenblomst Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 HEI! jeg lurer også på det med striping...! Har fått en skikkelig ettervekst og vil gjerne gjøre noe med det..
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Vannbasert maling tror jeg ikke er noe farlig, men oljemaling skal man være mer forsiktig med. Når det gjelder hår så vet jeg at bleking skal man ikke bruke når man er gravid.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 fannt noe i babyboka mi å der sto det at dersom du MÅTTE male selv så er det viktig at du holder deg unna løsemiddelbaserte malingsprodukter, alså alt som er sterkere enn vann! hos fargehandelen anbefaler di deg garantert malig dersom du sier du er gravid=)
Bdancer Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg farger hele håret! Og er ganske avhengig av det. Jeg er nemlig blond - og farger det mørk brunt. Den etterveksten er ikke særlig fin. Men er det like farlig med mørk farge som med bleking? og hvilket stoff er det som er farlig? Det finnes maske du kan bruke når du maler da:)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 26. mars 2007 #7 Skrevet 26. mars 2007 er ikke sikker, men tror ikke amonjakken (eller hvordan det nå skrives, hehe) er bra, men du får farger uten det i og=) hør med en frisør, di burde kunne slikt=)
bomper`n Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 jeg fikk beskje fra frisøren min at jeg fint kunne fortsette og bleke håret forde om jeg er gravid, noen sier farging ikke er bra, fortalte hun til meg...
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Jeg mener å ha hørt at man bør unngå farging/bleking i starten og på slutten, og grunnen til det er at da er kroppen så i "ubalanse" og mye hormoner i sving at resultatet kan bli et helt annet enn det som faktisk var meningen;-) Når det gjelder maling får man en straxmaling(mener å huske at det var Strax)som ikke dunster mer enn hva 5 te-lys gjør,og det må da være greit for en gravid vil jeg tro!!;-) Lykke til!
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #10 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er frisør og sier at d er bare å farge/stripe håret ditt uten bekymring! Gjør det hos frisør da,for jeg vet ikke hvordan det er med hjemmefarge:) og mal med vannbasert maling:)
Jordbær1975 Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. mars 2007 Takke og bukker da slipper jeg å gå hele graviditeten med kommunegrått hår!
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 26. mars 2007 #12 Skrevet 26. mars 2007 Her kommer en liten komentar fra enda en frisør; Jeg har aldri hørt noe om at det er farlig å farge/stripe/bleke håret under graviditeten! Noen kan jo reagere på ammoniakken, men da vil jeg påstå at det er en evt allergisk reaksjon som ville ha oppstått uansett. Jeg vil samtidig si meg enig i, at slike kjemiske behandlinger kan påvirkes av kroppens tilstand ellers, spes i forhold til medisinering og hormoner... så JA resultatet vil kanskje avvike litt fra hvordan det var før du ble gravid... Vi frisører må jo stå å jobbe i disse stoffene hver dag gjennom hele svangerskapet, og det hadde nok ingen lege tillatt om det skulle være en fare for å skade fostret.... Så jeg engster meg ikke, farger håret selv, farger håret på andre gravide, og det med god samvittighet:)
Bdancer Skrevet 26. mars 2007 #13 Skrevet 26. mars 2007 Åja, tenkte kanskje at noen stoffer går igjennom huden og inn iblodet jeg da.... Men hvis så mange sier det er trygt så Om det blir litt feil farge er ikke så farlig - det viktige er at det ikke skader lille klumpen:)
vero:o) Skrevet 26. mars 2007 #14 Skrevet 26. mars 2007 nai det går helt fint og farge håre... har seg bare sånt at vi gravide er litt over bekymra for ting:).... men oljemaling bør du ha maske på kansje..for det blir du jo ør i hue av uansett..
Gjest Skrevet 26. mars 2007 #15 Skrevet 26. mars 2007 Her er et utsagn fra en jordmor:"Vi anbefaler ikke bleking av hår når man er gravid. Bedre å stripe håret. Da setter man ikke blekemidlene inn i hodebunnen. Med vennlig hilsen Jordmor Ågot " Jeg er også frisør og har hørt at man skal unngå kontakt med bleking når man er gravid.
Line Lavendel Skrevet 26. mars 2007 #16 Skrevet 26. mars 2007 Å bleke håret er like farlig som å male med oljemaling...det er akkurat de samme stoffene i, og disse er faktisk forbudte for gravide. Dette gjelder ikke hårfarging, så det kan man trygt gjøre.
eshila Skrevet 26. mars 2007 #17 Skrevet 26. mars 2007 man kan fint bruke hårfarge for det er nesten ikke noe amoniakk igjenn i farger.detter gjelder og hjemmefarging. skal man ha det lysere så fins det mange bra lysningsfarger som gjør håret blond.
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #18 Skrevet 27. mars 2007 Hei! Ikke farlig å farge eller bleke håret mens man er gravid, håret kan oppføre seg annerledes enn normalt. Det kan bli tørrere, fargen kan tape seg raskere... Dersom det oppdages skadelige stoffer i hårfarger, forsvinner de fort fra markedet! Farg i vei
Reidis Skrevet 27. mars 2007 #19 Skrevet 27. mars 2007 Anbefaler deg å kjøpe sånn maske på maxbo. Du ser ut som du er på vei ut i krigen, men den filtrerer bort alle farlige gasser )
Bdancer Skrevet 27. mars 2007 #20 Skrevet 27. mars 2007 Gjelder det bare bleking eller også å farge håret brunt? og er det amoniakken som er farlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå