Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. For snart 9 måneder siden fødte jeg en gutt. Det var en flott og naturlig fødsel, der jeg ikke brukte noe smertestillende midler. Men jeg hadde lært meg tre pusteteknikker som hjalp meg. når jeg tenker tilbake på fødselen må jeg si at jeg kan ikke huske noen smerter. Jeg har laget en hjemmesiden om den metoden jeg har trent etter. Se www.lamazemetoden.no. Jeg gir råd, tilbakemelding og hjelp hvis du ønsker mer info og prøve metoden. Ta kontakt!

Lillian Marie

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8768652-f%C3%B8de-p%C3%A5-naturlig-m%C3%A5te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes akkurat ut som det jeg ønsker meg. Ok, jeg er førstegangs og vet ikke hva jeg går til. Men jeg vet fra andre situasjoner at hviss jeg er forberedt får jeg ikke panikk :-)

Men, nå har jeg bare 9 uker igjen til terminen. Er det for sent til å begynne med Lamzametoden?

Jeg trente strengt tatt ikke all verdens. For meg var avspenningspust under sammentrekningene faktisk veldig naturlig, og egentlig noe jeg lærte meg selv da jeg hadde sinnsvake menssmerter i tenårene.

Men den mentale oppfatningen av fødsel - at det er arbeid og ikke smerte - kan det ta litt tid å snu rundt på. Å venne seg til tanken på at rier er kroppens fødselsarbeid, og at du kan jobbe i takt med kroppen i det arbeidet. Det er ikke "smerter" som om noen står og stikker deg med sverd eller slår deg i hodet, liksom. Mer som å ta utrolig tunge sit-ups eller push-ups: Vondt på en måte, men godt og konstruktivt samtidig. Kjenne på kroppen at nå kommer det en sammentrekning - møte den med et smil - jobbe sammen med den - hvile - kjenne en ny sammentrekning. Finne rytmen. Konsentrasjon. Ro.

(Her sitter jeg på overtid og GLEDER meg til min tredje fødsel som nok er bare timer eller dager unna. :))

• 3 uker senere...

hei:-) dette hørtes veldig interessant ut! Nå har jeg sjekket hjemmesiden din, og det er absolutt noe jeg kunne tenke meg å prøve. Problemet er bare at jeg bor på vestlandet, og jeg har ikke anledning til å reise til Oslo på noe kurs... er det noen av dere som BARE brukte boken som "læremester" og følte at dere fikk nok utbytte av det?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...