Gå til innhold

sitter alle julibarna nå??

Anbefalte innlegg

kan deres små sitte støtt på gulvet alene nå.?

min gjør det enda ikke.. har prøvd litt men ingen antydning til at ho skal sette seg opp selv så da bør jeg vell vente med å prøve så mye. ho har ikke så mye balanse enda... men sitter fint i høystol når ho skal spise da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8767543-sitter-alle-julibarna-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa mi setter seg opp selv, og sitter støtt og fint på gulvet når hun skal leke.

Du bør sørge for at hun har støtte i rygge når hun sitter siden hun ikke har så god balanse og ikke er så sterk ennå. Utviklingen er så forskjellig fra baby til baby. Plutselig en dag så sitter hun som ei lita prinsesse skal du se :o)

Mi jente sitter ikke stødig enda. Hun kan sitte ei lita stund, men vi må være der å passe på for plutselig så mister hun balansen og deiser i bakken. Hun har av og til klart å komme seg over på alle 4 fra sittestilling, men som regel skjer det ukontrollert. Prøver å ikke la ho få sitte så mye alene, siden hun ikke setter seg opp selv. Lar hun heller få sitte på fanget.

Annonse

Karsten mangler fortsatt masse på balansen... Så han sitter ikke støtt alene enda. Han trener masse på å reise seg opp i knestående/stående. Og da hender det også at han havner sittende på rumpa. Jeg har ikke helt skjønt om det er med vilje eller ikke enda... :o)

Niklas sitter som en prest han, har gjort det i et par måneder nå. Han setter seg selv opp. Har ålet seg fremover noen uker nå, men nå i helgen begynte han å krabbe på alle fire :)

Han ser så stolt ut når han krabber i den farten :o)

Rart hvor ting endrer seg sånn plutselig :)

Neiiiida, ikke alle sitter alene ennå. Benjamin er ikke i nærheten av det. Sitter ikke støtt i høystol heller. Har fått prøvd det med teppe rundt seg, men ikke mye. Har babystol på gulvet når han får mat. Ellers ligger han på gulvet på en plass. Snur seg fra rygg til mage bare.....Utviklingen skjer forskjellig. Plutselig kan de det bare. Jeg venter i spenning og nyter tiden nå der han er på en plass hehe

Annonse

Oda sitter heller ikke støtt på gulvet alene, men sitter kjempefint i høystolen sin. Hun har oppdaget at det går unna hvis hun ruller seg bortover gulvet, så jeg regner ikke med at hun vil lære seg å krype/sitte med det første. Det går jo så fort når hun ruller at hun virker ganske fornøyd med det. Men hun prøver innimellom å strekke seg etter ting når hun ligger på gulvet, men det ender alltid med at hun snur litt på seg for å så rulle et par ganger før hun får fatt i det hun vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...