Gå til innhold

hva slags blomster hadde dere i dåpen? (gutt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dåp på søndag og skal snart handle inn til pynting av selskapslokalet. Er så usikker på hva slags blomster jeg skal velge.

Hva brukte dere? Noen tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Heisann! Jeg skal ikke ha dåp før den 15, men har begynt å tenke litt på hva jeg skal pynte med.

Det kommer til å gå i hvit og blått.. Hvit duk, hvit og blått service, blå servietter med navnet og dåpsdato, blå kubbelys, og tror jeg kommer til å ha hvite tulipaner på hvert bord... hadde egentlig tenkt til å bestille blomsteroppsatser.. men tulipaner er jo så nydelig syns jeg da :) Har ikke helt bestemt meg, men tror det blir det. og det er jo veldig lettvint! :)

Skrevet

Jeg hadde roser...riktignok rosa da jeg har jente, men syntes hvite roser er nydelige. Spør i blomsterbutikken, for de har gjerne god viten om hva folk vil ha.

Skrevet

Jeg kjøpte potteplanter -Asalia eller noe slikt og satte ut på bordene. Plantene ga jeg bort til de som hjalp meg etterpå. Skulle jeg ha hatt dåp nå ville jeg ha kjøpt påskeliljer eller noe slikt..

Skrevet

Takk for svar:-) jeg skal også ha hvite duker og lyseblå kubbelys og servietter. Har noen glassperler og glasshjerter i blankt og blått jeg skal strø utover bordet. Så blir det vel hvite roser eller liljer som jeg lager oppsatser av med blå og sølv pynt av noe slag. Får se hva jeg finner:-)

Skrevet

Jeg skal kun ha selve blomsten, på roser. Altså bare toppen, kutter av stilkene. Skal ha de i hver sin skål med vann. Skal kjøpe hvite roser og farge blå:)

Skal ha hvite duker, lyseblå kubbelys og servietter jeg også. Frykta det ville bli veldig usynlig med hvite roser, sånn jeg vil pynte med de. Derfor skal jeg farge dem blå.

Annonse

Skrevet

Hadde hvite roser i smale glassvaser med litt blå konditorfarge i vannet:)

Skrevet

Har jobbet noen år som ekstrahjelp i blomsterbutikk, og jeg foreslo St Pauli noen ganger. Det er fine potteplanter til en slik anledning. De er lave, de er blå og de er billige. Dessuten er de fin å gi bort til noen som hjelper til i dåpen etterpå. Alternativt er jo campanula eller blå stemor/fiol (som kan plantes ut etterpå).

Svigerinnen min hadde avskårne hortensia i høye glass. Det var enkelr og nydelig.

Uansett - lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...