dimoren Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Jeg lurerpå om det finnes noen her som har gode tips når det gjelder vogn. Pr idag har jeg en stor og god Simo bagvogn; en fryd å trille, god å sove i. Etterhvert trengs en ny vogn. Jeg har ikke lyst på en "nymoderne" kul vogn med 3 hjul osvosv. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. Den kan jo gjerne være kul men den skal ha full liggestilling, være stor, god og lun, god å trille osvosv. Men jeg ønsker regulerbart styre, lufthjul og andre finesser... Er det noen her som har sportsvogn fra Brio? Jeg lurer evt på å kjøpe en brukt Brio kombi, for så kun å bruke den som sportsvogn. Er dette smart? Et annet alternativ er å kjøpe en brukt Simo sportsvogn. Kan få kjøpt type Rival. Finnes det noen kloke hoder der ute som har noen tips?? På forhånd takk.
LegallyBlond Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Kombivognene er ganske tunge. Ville ikke satset på det som sportsvogn. HAr brio kombi selv, og den er super, men ALT for tung å drasse rundt på i lengden. HAr en annen vogn i tillegg. Samme med Simo sine sportsvogner. Det er jo gode vogner, men føler selv de er veldig uhåndterlige. Den beste av simo/brio sine vogner må være Brio NOva med lufthjul. Den har full liggestilling, regulerbart og vendbart (for lett å skifte kjøreretning) håndtak og er forholdsvis lett, ca 11 kg. Men har du tittet på Teutonia Mistral eller Emmaljunga City Cross? Begge disse vognene er også veldig lette (ca 11 kg) og blir små sammenlagt så de er lette å trille og håndtere. Har gode fjæringer, er lune og solide vogner med god sittedel, samtidig som de ikke er for store. Begge kan du få med lufthjul, har regulerbart styre (teutonia har også vendbart styre) selvsagt full liggestilling. Begge har i tillegg mange fine farger å velge mellom, og synes emmaljunga-vognene er veldig fine i designet!!
2julibarn Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 Hvis du er ute etter brukt så kikk på finn.no. Men husk at litt eldre vogner ikke har vendbart styre (bare vendbar sittedel). Er ikke helt sikker på når eks Brio kom med vendbart styre. Kanskje i 2005? (Min er fra 03 og har ikke vendbart styre). Husk at Brio er lettere, stødigere og blir mindre sammenlagt enn Simo, så av disse to ville jeg helt klart valgt Brio. En veldig god vogn!
2julibarn Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 NB enig med tuttago om at Teutonia er veldig bra. Triller nå på en Mistral, er veldig fornøyd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå